Vi singlar som ska göra IVF hösten 2012
Hej!
Jag tänker göra mitt andra IVF försök som singel till hösten. Är vi flera så låt oss följas åt. :)
Hej!
Jag tänker göra mitt andra IVF försök som singel till hösten. Är vi flera så låt oss följas åt. :)
I måndags förstod jag att det inte var som det skulle med mitt första IVF som glädjande resulterade i ett plus men som 5 dagar efter TD gick över i ett MF. En riklig blödning kom igång nu i onsdags men klingar av redan och i morgon tar jag ett nytt blodprov för att fortsätta se att HCG-Nivån sjunker då jag gick från 62 till 46 under förra veckan, må-ti.
Jag har tagit en lugn bokhelg för att samla krafter inför nästa arbetsvecka och i går gick jag igenom alla kläder och saker som jag har i min klädkammare. Nu är den en riktigt fin walk in closet. Skönt med lite överblick och känner att jag vill passa på att ordna till det hemma inför mitt nästa IVF. Vem vet när jag har tid att göra sånt här sedan? :)
Än vet jag inte när nästa IVF blir men ska få klartecken att jag är återställd efter mitt senaste försök och sedan är storkkliniken där jag går dessutom stängt vecka 30 så det kan även det komma att spela in.
Ha en fin söndag och kul att du tittade förbi du som läser. Lämna gärna en rad och berätta hur det går för dig.
Tillbaka till söndagsregnet och den spännande deckaren här...
Stork låter hälsa att jag kan sätta i gång så snart nästa cykel startar så när som helst då med andra ord...
Lycka till stockholmsinnerstad, då kanske det trots allt kan bli en liten vårbebis :)
Hej
Håller på att sprayar inför FET som kommer att bli någon gång i mitten slutet av augusti beroende på hur det ser ut. Ska även ta hormontabl vid mens och sedan ktr slemhinnan så några danmarksbesök till denna sommar med hopp på det besta.
Lycka till vid ditt nästa försök på storkkliniken gick själv där inan jag gick över på IVF
KickiHH
Går du också i Danmark? Jag har svårt att välja klinik men det lutar åt Trianglen.
Hej Anonym jag går på www.lundstrum.dk efter rekommendation från Storkkliniken där jag gick tidigare för inseminationer. När jag började hade inte storkklinik börjat med ivf.
Jag är jättenöjd med lundstrum , ligger ett par mil söder om köpenhamn. Fick en dotter på första ivf försöket och försöker nu med syskon. Har igen erfarenhet från triangeln
KickiHH Hur går det med ditt FET?
Loussan tack. Min mens kom i gång i dag så nu väntar jag in plan för IVF2. :)
Jag skall i september göra min 5e IVF på Vitanova. Jag har tidigare (och i månaderna mellan IVFerna) gjort inseminationer på Storken, men eftersom de inte tillät extended profiles på donatorerna när de drog igång (nu ändras ju lagen så att open-id donatorer äntligen är tillåtna även för IVF).
Jag har just börjat spruta Suprefact för nedreglering (jag fick välja mellan att spreja 3 ggr per dag eller ta sprutor en gång om dagen och valde då faktiskt sprutorna (räknade efter för ett tag sedan och tror att jag har tagit typ 250+ sprutor så jag börjar bli van :) eftersom det verkar komplext med medicinering 3 ggr/dag.
Börjar Fostimon (har tidigare försök kört en kombination av Puregon och Menopur med det korta protokollet) om en dryg vecka.
Tycker alla kliniker i Danmark verkar vara otroligt bra, väldigt bra service (inte alls lika stelbenta som klinikerna i Sverige verkar vara - tänk bara det att man i Sverige stänger hela somrarna, precis då folk är mindre stressade och förmodligen därför har större chans att lyckas).
CFF håller med dig. Varför stänga klinikerna i Sverige när folk har semester och större chans till graviditet när man är mindre stressad?
Tror det kan bero på att man inte tror så mycket på stress skulle vara negativt.
Danska kliniker rekommenderar akupunktur, där är väl de kommit längre än Sverige
De kanske har en större del som går på sjukförsäkringen och därmed inte bryr sig lika mycket. (danska kanske har större del betalande som man är mån om)
Svenskar kanske är borta på semestern och ändå inte skulle komma till klinikerna? Även om vi skulle.
Om danska kliniker har större del betalande än svenska så blir de väl mer flexibla?
Jag fick bara Procreensprukta (1 gång) för nedreglering. Alla andra verklar nedreglera "mer" någon som vet om detta?