• Anonym (Undrande)

Får jag för lite i lön?!

Jag arbetar på en Ica butik som butiksbiträde. Har jobbat där i totalt 7 år och tjänar 117:-/timmen. Tyckte det kändes lite så jag kollade upp lägsta löner på handels hemsida där står det att om man är över 18 år och har minst 3 årsverfarenhet ska man tjäna 123.50 kr i timmen! Vad tjänar ni andra som arbetar inom butik? Får jag för lite betalt? Är 26 år...

• Svar på tråden Får jag för lite i lön?!
  • Anonym (Vet)

Du har rätt till retroaktivt i 10 år bakåt i tiden! Trist att du inte fått rätt lön men vad gäller branchvana så är det vanligt att det missas . Har du jobbat mycket blir det ju en rejäl slant du får på en gång. Lycka till!

• Anonym (Vet)

Du har rätt till retroaktivt i 10 år bakåt i tiden! Trist att du inte fått rätt lön men vad gäller branchvana så är det vanligt att det missas . Har du jobbat mycket blir det ju en rejäl slant du får på en gång. Lycka till!

• Lilly Jk

Se det från den ljusa sidan.
    Lyckas du få in retroaktiv lön kan du unna dig en riktigt skön semester eller något annat trevligt :D

• Anonym (Vet)

Har ni haft generell pott vid senaste lönerevisionen så hamnar du på över 125kr...

• Anonym

Har ni inte individuell lönesättning inom Handels? Jag jobbar inom annat avtalsområde och vi har visserligen lönerekommendationer från facket men ingen automatisk lönetrappa eller individgaranti.

• Lillaplupp

Min man tjänar 122 kr i timmen. Han jobbar i en stor livsmedelsaffär. Jobbat där sen 2005, fast anställning sen 2007

• Cersei

Jag fick sommarjobb i ett varuhus under sommaren. Har tidigare 5-6 års erfarenhet inom detaljhandeln och det var aldrig något snack om saken. Min lön skulle ligga på 123,5. Du får för lite :)

• Cersei

Glömde säga att för två år sedan när jag jobbade i detaljhandeln (pluggar nu) så hade jag 117,7 eller något liknande och den lönen baserades också på erfarenheten. Verkar som att din lön inte gått upp till det som har bestämts :)

• Anonym (coop)

Är 22 och jobbat mer än 3år och har 125,25:- i timmen så ditt verkar lite lågt ja?

• PaulinaPuh
    Anonym (Ica) skrev 2012-07-14 23:12:44 följande:
    vet inte vad min timlön ligger på just nu men har 280 810kr i årslön. jobbat på ica i fyra år, är 24år gammal. i den lönen ingår ansvarstillägg med 5kr/timmen.
    är ditt ansvarstillägg pågrund av att du är avdelningsansvarig eller för något annat?

Är nyfiken då jag själv sökt jobb som avdelningsansvarig i livsmedelsbutik... 
Svar på tråden Får jag för lite i lön?!