• scrapparlotta

Handleden, hur ont gör det??

Hur mycket ondare gör det att göra en tatuering på handleden om man jämför med tex överarmen? Jag tycker det är grymt snyggt med en liten tatuering på handleden, men känner att det skulle göra grymt ont....gör de det??

• Svar på tråden Handleden, hur ont gör det??
  • view

Kändes inte och har på handen oxå

• Emerald88

Jag tycker inte att det kändes alls! Mest som en vibrerande känsla bara. Och då har jag redan tatueringar mellan skulderbladen och en på höftbenet också (som kändes en hel del kan jag säga!)

• scrapparlotta

Ok, låter ju bra. Jag har en på överarmen, den gjorde inte så ont....sen har jag en på underarmen åxå....men den gjorde lite mer ont. Så då tänkte jag att handleden skulle göra jätteont. Men där får nog nästa tatuering hamna :)

• yena89

Gjorde min första på handleden. Visst känns det och ibland kan det göra rätt så ont men inget man inte klarar av. Nu i efterhand skulle jag inte säga att det gör ont direkt. Det är somsagt bara vissa ställen. Gjorde en lite större på underarmens insida sen och höll på att svimma i slutet när han skulle jämna ut allting, då "skrapade" han liksom med skuggnålar över den ömma tatueringen.

Smärta är ju väldigt individuellt också. Men ju tunnare hud, och ju närmare ben desto mer ont gör det brukar man säga.

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • Majsan70

Kändes inte farligt alls. Å andra sidan tycker jag inte nån av mina tatueringar gjort särskilt ont.

• scrapparlotta

En annan fråga åxå om tatuering på handleden.....den jag ska ha har ganska små detaljer. Jag ska skriva tre namn bla i ganska liten stil. Jag har hört lite att det är svårt att tatuera på handleden om det är små detaljer. Stämmer det? För då kanske jag får tänka om, men det är ju så snyggt att ha på handleden.....

• view

Ja och få det snygt eftersom huden rör sig hela tiden och det är veck där.

• scrapparlotta
    view skrev 2012-07-20 11:36:34 följande:
    Ja och få det snygt eftersom huden rör sig hela tiden och det är veck där.
    Åh vad synd....jag som gärna vill ha en tatuering där.....Men det är väl många som tatuerar sig på handleden?
  • view

Ja det är ju det men du kan ju göra den lite längre ner texten alsså och ha en symbol närmare handen så blir det nog bra samt en bra tatuerare sim gjort många där så vet don ju hur man gör det bra

Svar på tråden Handleden, hur ont gör det??