• scrapparlotta

Handleden, hur ont gör det??

Hur mycket ondare gör det att göra en tatuering på handleden om man jämför med tex överarmen? Jag tycker det är grymt snyggt med en liten tatuering på handleden, men känner att det skulle göra grymt ont....gör de det??

• Svar på tråden Handleden, hur ont gör det??
  • husetsfru

Av mina 8a tatueringar var de på handlederna minst smärtsamma, jag satt mest och väntade på att det skulle börja göra ont.
    Fast den på axeln och den under nyckelbenet jorde inte heller särskillt ont.

• scrapparlotta

Ok, bra att det inte gör så ont.....men om det är svårt att få tatueringen bra gjord på handleden kanske jag får tänka om....i alla fall tänka om motivet. Den jag skulle ha på handleden med namn i lite mindre text får jag väl sätta på ett annat ställe....

• husetsfru

Prata med tatueraren om placering.
    Mina är ett namn med en blomsterslinga som går runt armen, det funkade bra.

• lillnosie
    scrapparlotta skrev 2012-07-20 23:52:44 följande:
    Ok, bra att det inte gör så ont.....men om det är svårt att få tatueringen bra gjord på handleden kanske jag får tänka om....i alla fall tänka om motivet. Den jag skulle ha på handleden med namn i lite mindre text får jag väl sätta på ett annat ställe....
    Jag har namn runt hela handleden i ett snirkligt script, det ser hur fint ut som helst, runt och jämnt, och det gjorde inte ont alls :)
  • IsadorasMamma

Den jag har på handleden gjorde minst ont tillsammans med den bakom örat.

• Fru KM

Gjorde ganska ont tycker jag. Ondast gjorde dock på utsidan/vristen på handleden.

• IsadorasMamma
    Fru KM skrev 2012-07-22 20:32:02 följande:
    Gjorde ganska ont tycker jag. Ondast gjorde dock på utsidan/vristen på handleden.
    vristen på handleden?  :O
  • themix

Det beror väldigt mycket på vem som tatuerar också. Handleden gjorde inte speciellt ont på mig men oftast har du ju inte heller några större konstverk på handleden och jag upplever att det gör ondare desto längre de håller på. Och om de använder en 3RL istället för 5Rl såklart.

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. ��L
  • RuDl

Jag gjorde min första på handleden, för inte så längesen ca 2 månader sen.
    Det gör inte ont bara efteråt då svider det lite :)

• Rådjur

Tyckte det kändes som att få lite skrapsår typ... Gjorde båda handlederna. Det enda som va besvärligt var att man var så rädd att komma åt handlederna under läkningen, det var rätt jobbigt med tröjärmar och sådär.

• mclo

Gjorde två tatueringar på handlederna och en på fingret under samma sittning men tyckte inte att något av det gjorde ont, har även gjort på sidan av armen vilket jag tyckte kändes mer än handlederna.

• anchel

Jag gjorde på handleden igår och det är väl den jag tyckt gjort ondast. Framförallt nu efteråt gör det galet ont! De jag har sen tidigare har inte gjort så här ont efteråt. Det stramar rejält.

• isvinter

Tyckte det sved rätt bra. Gjorde ont efteråt också men blev lite bättre när jag tog av plasten efter ca 2,5 tim.

• Diny

Tyckte inte det var så farligt. Det gjorde mer ont än på skuldran, men det gick att härda ut:)

• emmianttila

Jag har en text som går över hela underarmen, dvs från armvecket till handleden.
    Kan säga att handleden är INGET jämfört med armvecket.
    Handleden kändes knappt, lite svidande kittlande känsla 

• isvinter
    emmianttila skrev 2013-09-17 01:48:10 följande:
    Jag har en text som går över hela underarmen, dvs från armvecket till handleden.
    Kan säga att handleden är INGET jämfört med armvecket.
    Handleden kändes knappt, lite svidande kittlande känsla 
    Kan lova att det inte var nåt kittlande alls efter ca 2 tim på min handled :).
Svar på tråden Handleden, hur ont gör det??