• IorÅsna

Min man röker 2 pack cigg om dagen!

Den boken funkar inte för alla tyvärr, jag har läst den 3ggr och ändå röker jag idag. Enda gångerna jag slutar röka är när jag blir gravid (haft 5mf och självklart börjat röka efteråt igen) och jag vet att jag kan sluta, jag vill inte just nu. Det handlar om mycket vilja, man måste inte röka. Jag inbillar mig att jag måste röka för att slappna av eller stressa ner men egentligen är det en dålig ursäkt. Problemet är att jag vill inte sluta just nu. Mina cigg är mina vänner just nu hur illa det än låter. Men när jag blir gravid tänker jag inte på mig själv ju så därför är det enklare. Jag ska snart gå till en man som utför hypnos för rökare som tydligen har haft en stor positiv inflytande på rökare. Min kompis som rökte lätt 1-2pkt/dag sluta efter han gick dit, det var över 6mån sen. Jag har inte haft råd att gå dit än då han är väldigt dyr men nu har jag sparat i 6mån och ska lägga dom pengarna för att se utfallet! Du kanske kan googla i din stad och se om det finns? Detta är i Malmö. Man kan även prova en personlig coach inom rökning om inte annat funkar innan, hört dom hjälper många också. Att han ska läsa boken kan bli svårare, han måste ha viljan att vilja läsa den också.. Sen även plåster och usb-stickan, dom kan funka på vissa. Jag tror dock att din man måste vilja sluta först på riktigt innan han börjar utforska olika valmöjligheter som hjälp. Kan gärna skicka dig länken om du önskar! Att röka är äckligt, jag håller med. Och snor dyrt är det! Men en rökare tänker tyvärr inte så

Svar på tråden Min man röker 2 pack cigg om dagen!