Anonym (Svartsjuk) skrev 2012-07-16 08:15:34 följande:
Vad fint beskrivet "sting av sorg". Precis så känns det och egentligen inte den där svartsjukekänslan. Tycker det där kommer mer när vi har haft en period där vi träffats lite mer intensivt än annars.
Vet inte riktigt om det är känslor jag har för honom eller inte. Vill inte krångla till saker med känslor. Hur löste du det när du kände du fick mer känslor än du borde ha? Att avsluta vill jag inte.
Tack :)
Det är lite så det känns, för det är inget som gnager, utan det är just en sting som då och då sticker till.
Och ja, jag känner igen vad du skriver när du skriver att det är efter att ni setts intensivts. Samma här. Och för mig blev den värre när vi t ex sovit tillsammans och tillbringat kanske ett dygn tillsammans.
Hur löste jag det?
Jag vet inte om jag gjorde det, jag har blivit ganska duktig på att typ tänka logiskt och lägga saker och känslor åt sidan, vilkt låter trist men liksom försöka få prespektiv på saker.
Det här är som det är och vår relation ser ut som den gör. Att reflektera över situationen och för mig gjälpte det eftersom jag faktiskt inte tror att vi skulle fungera i en riktig relation. Jag försökte typ tänkte på de mindre bra sidorna och faktumet att han faktiskt bedrar sin fru. Att han (trots sitt fina jobb och allt annat), smaskar när han äter t ex.
Sådant funkade ;)
Eller bara ta avstånd, gör annat, distrahera dig. Och finn tjusningen i att alltid ha minnena. Oavsett vad som händer.