• Anonym (Svartsjuk)

Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?

Ni som har en älskare/älskarinna. Känner ni er svartsjuka eller så när er älskare/älskarinna har sex med sin respektive partner?

Jag mår rätt dåligt av att veta att han går hem och njuter med sin sambo även om jag naturligtvis vet att det är helt fel av mig att tänka så. Han säger att de har sex sällan och att det inte är så bra men vet inte om man skall tro på det.

Kanske inte är svartsjuka utan avundsjuka att hon får honom när hon vill och jag inte.

• Svar på tråden Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?
  • Anonym (Ibland...)

Jo jag kan förstå känslan.
    Men jag har märkt att jag bara har den när jag kanske känner mer än jag borde för en älskare.
    Men då handlar det inte direkt om sexet, utan att hon får njuta av hans underbara person, mycket mer än vad jag får. Ett lätt sting av sorg kan jag känna då.

Men oftast känner jag ingenting. Det har nog skett med en älskare jag haft, att jag känt så.

Tänk över dina känslor för honom och reflektera över saker och ting så att du inte blir sårad.     

• Anonym (Svartsjuk)
    Anonym (Ibland...) skrev 2012-07-15 23:29:23 följande:
    Jo jag kan förstå känslan.
    Men jag har märkt att jag bara har den när jag kanske känner mer än jag borde för en älskare.
    Men då handlar det inte direkt om sexet, utan att hon får njuta av hans underbara person, mycket mer än vad jag får. Ett lätt sting av sorg kan jag känna då.

Men oftast känner jag ingenting. Det har nog skett med en älskare jag haft, att jag känt så.

Tänk över dina känslor för honom och reflektera över saker och ting så att du inte blir sårad.     
    Vad fint beskrivet "sting av sorg". Precis så känns det och egentligen inte den där svartsjukekänslan. Tycker det där kommer mer när vi har haft en period där vi träffats lite mer intensivt än annars.

Vet inte riktigt om det är känslor jag har för honom eller inte. Vill inte krångla till saker med känslor. Hur löste du det när du kände du fick mer känslor än du borde ha? Att avsluta vill jag inte.
  • Anonym (Ibland...)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2012-07-16 08:15:34 följande:
    Vad fint beskrivet "sting av sorg". Precis så känns det och egentligen inte den där svartsjukekänslan. Tycker det där kommer mer när vi har haft en period där vi träffats lite mer intensivt än annars.

Vet inte riktigt om det är känslor jag har för honom eller inte. Vill inte krångla till saker med känslor. Hur löste du det när du kände du fick mer känslor än du borde ha? Att avsluta vill jag inte.
    Tack :)
    Det är lite så det känns, för det är inget som gnager, utan det är just en sting som då och då sticker till.
    Och ja, jag känner igen vad du skriver när du skriver att det är efter att ni setts intensivts. Samma här. Och för mig blev den värre när vi t ex sovit tillsammans och tillbringat kanske ett dygn tillsammans.

Hur löste jag det?
    Jag vet inte om jag gjorde det, jag har blivit ganska duktig på att typ tänka logiskt och lägga saker och känslor åt sidan, vilkt låter trist men liksom försöka få prespektiv på saker.
    Det här är som det är och vår relation ser ut som den gör. Att reflektera över situationen och för mig gjälpte det eftersom jag faktiskt inte tror att vi skulle fungera i en riktig relation. Jag försökte typ tänkte på de mindre bra sidorna och faktumet att han faktiskt bedrar sin fru. Att han (trots sitt fina jobb och allt annat), smaskar när han äter t ex.
    Sådant funkade ;)

Eller bara ta avstånd, gör annat, distrahera dig. Och finn tjusningen i att alltid ha minnena. Oavsett vad som händer.         
  • Anonym (Kvinna)

Känner mest glädje för hans skull om han skulle få till det hemma (och vet att han tänker detsamma om mig). Brukar tom berätta för varandra när man lyckats få till det på hemmafronten.
    Vi har varit solklara från dag ett om vad som gäller vilket känns väldigt skönt. 

• Anonym

Jag känner igen det... det är ju helt ologiskt eftersom jag har sex med min fru och därför är "otrogen" mot min älskarinna också. Min älskarinna är singel men har sex med kompisar regelbundet, gillar inte att tänka på det. Har frågat hur hon känner men hon har inga problem med att veta att jag har sex med min fru.

• Majjagräddnos

Min älskare menar att han aldrig tänker ligga med sin fru igen sedan vi börjat träffas, 1,5 år nu, för att han är dödstrött på henne. Det tänker jag lite si och så om om man ska vara ärlig... De har nog något slags samliv iaf. Men jag har beslutat mig för att inte vara svartsjuk och att inte heller fundera/tänka på det. Alls. Det går väl så där men vi pratar aldrig om våra respektive med varandra. Vet inte om det är vanligt men vi gör inte det. Ibland kan det komma ngn fråga, men det var mest i början. Min älskare kan däremot vara svartsjuk i perioder på min man, han vet att vi har regelbundet samliv. Ibland vill han att jag ska sluta sexa hemma men jag menar då att om vi inte ska flytta ihop inom kort så får allt flyta på som vanligt och då säger han inget men menar väl att jag är känslokall. Vet inte hur han tänker egentligen?

• Anonym (Nej)

Känner mig inte svartsjuk utan unnar henne det. Jag vet ju vad vi har tillsammans och så länge hon är nöjd med det som vi har tillsammans finns där ingen anledning till några negativa tankar. Dock är jag så ego att jag vill att hon skall tycka det är skönare att ha sex med mig.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2012-07-16 15:28:11 följande:
    Känner mig inte svartsjuk utan unnar henne det. Jag vet ju vad vi har tillsammans och så länge hon är nöjd med det som vi har tillsammans finns där ingen anledning till några negativa tankar. Dock är jag så ego att jag vill att hon skall tycka det är skönare att ha sex med mig.
    Skål
  • Anonym
    Majjagräddnos skrev 2012-07-16 15:04:48 följande:
    Min älskare menar att han aldrig tänker ligga med sin fru igen sedan vi börjat träffas, 1,5 år nu, för att han är dödstrött på henne. Det tänker jag lite si och så om om man ska vara ärlig... De har nog något slags samliv iaf. Men jag har beslutat mig för att inte vara svartsjuk och att inte heller fundera/tänka på det. Alls. Det går väl så där men vi pratar aldrig om våra respektive med varandra. Vet inte om det är vanligt men vi gör inte det. Ibland kan det komma ngn fråga, men det var mest i början. Min älskare kan däremot vara svartsjuk i perioder på min man, han vet att vi har regelbundet samliv. Ibland vill han att jag ska sluta sexa hemma men jag menar då att om vi inte ska flytta ihop inom kort så får allt flyta på som vanligt och då säger han inget men menar väl att jag är känslokall. Vet inte hur han tänker egentligen?

Så du vill att ni ska bli ett par men inte han? Skulle det gå praktiskt? Förstår av ovan han snackar mycket men du sa han blev tyst när du tog upp det.
  • Labolina
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2012-07-15 22:24:00 följande:
    Ni som har en älskare/älskarinna. Känner ni er svartsjuka eller så när er älskare/älskarinna har sex med sin respektive partner? Jag mår rätt dåligt av att veta att han går hem och njuter med sin sambo även om jag naturligtvis vet att det är helt fel av mig att tänka så. Han säger att de har sex sällan och att det inte är så bra men vet inte om man skall tro på det. Kanske inte är svartsjuka utan avundsjuka att hon får honom när hon vill och jag inte.

Skulle bli fruktansvärt svartsjuk!
Svar på tråden Svartsjuk när din älskare/älskarinna har sex med sin respektive?