Både Apollo, Fritidsresor o Ving har s.k solo-med-barn-rabatter, men för det första gäller inte dessa under sommarlovsperioden, o för det andra så brukar dessa gå åt rätt fort. Men har du tur kanske det finns några sådan priser kvar fr.o.m mitten av augusti!?
F.ö så är det ju så som övriga skriver; just nu är det helt fel säsong för billiga s.k sista minuten! Dels är det sommarlov o dels är vädret här hemma kasst. Resorna går åt som smöri solsken, o resebolagen kan sälja resorna till ordinarie pris, varav några billiga resor ej går att finna!
Jag reser också ensam med barn o mitt tips är att vara ute i god tid o nappa på olika rabatter o erbjudanden!
Förra året betalade jag 1998:-/pers för mig o äldsta sonen som då var 7 år, till Kreta med Apollo i början av sommarlovet (yngste var då under 2 år o kostade 300
.
I år betalar jag 1998:-/pers för mig o två barn, varav det har dragits 500:- i Coop-rabatt (också Apollo) för en person, så totalt betalar jag ca 5500:- för mig o två barn till Turkiet en vecka i augusti.
Jag bokade resan i april, då de hade s.k Medehavsrea.
Tidigare har jag rest strax innan eller efter sommarlovet med solo-med-barn-rabatt, men då bokat resan i god tid.