• Qarina

Billigare resa för 6-åring?

Vet nån om d finns nån resebyrå med rabatt för en 6-åring el är det fullt pris om man bokar sista minuten? Blir ganska dyrt om man reser ensam med barn :s Annat var det för 10 år sen när jag reste med dottern på sista minuten runt 1000-lappen/st. Nu är ju restresorna lika dyra som ordinarie om inte ännu dyrare :o

• Svar på tråden Billigare resa för 6-åring?
  • katalysator

Det är ju helt fel säsong för sista minuten just nu när alla har semester och tid att köpa sista minuten Glad Brukar inte alls vara lika illa om man reser på vinterhalvåret när det inte är skollov.

• Tant Blå

Just nu är det ju så eftersom efterfrågan är så stor på resor! För ett år sen åkte vår familj 2 vuxna, 4 barn till Turkiet inkl. allt för 23000. Tycker det är ok!

• Tirem

Tror inte det! Man har rabatt upp till 2 år sedan tar man upp samma plats dom en vuxen och därför betalar man för det. Anledningen art man har rabatt upp till 2 års ålder är för att man inte får en egen stol på planet...

• Gladskit

Sista minuten är i 99% av fallen samma pris för vuxna och barn.
    Om ni däremot kan tänka er att åka senare i sommar så kolla runt på arrangörernas hemsidor och kolla om det fortfarande finns kampanjpriser eller enhetspriser för barn eller så att boka.
    De finns som sagt inte på sista minuten, men all övrig tid eller om du tittar på resor som inte ligger ute under sista minuten så brukar det finnas massor av såna enhetspriser där barn kostar 995 eller 1995 till vissa utvalda hotell under vissa perioder.

• Isabella06

Vi bokade en resa nu till Turkiet.. Åker 15/8.
    Vi fick betala drygt 2500 för våran 6 åring. Flyg+mat, buss och hotell.. Tycker de va helt okej!
    Vi betalade nästan samma pris i Januari för bara flyg+mat när vi åker ner till vår lägenhet på crand canaria..

Hon blir 6 på måndag :)

• mia maria

Både Apollo, Fritidsresor o Ving har s.k solo-med-barn-rabatter, men för det första gäller inte dessa under sommarlovsperioden, o för det andra så brukar dessa gå åt rätt fort. Men har du tur kanske det finns några sådan priser kvar fr.o.m mitten av augusti!?

F.ö så är det ju så som övriga skriver; just nu är det helt fel säsong för billiga s.k sista minuten! Dels är det sommarlov o dels är vädret här hemma kasst. Resorna går åt som smöri solsken, o resebolagen kan sälja resorna till ordinarie pris, varav några billiga resor ej går att finna!

Jag reser också ensam med barn o mitt tips är att vara ute i god tid o nappa på olika rabatter o erbjudanden!
    Förra året betalade jag 1998:-/pers för mig o äldsta sonen som då var 7 år, till Kreta med Apollo i början av sommarlovet (yngste var då under 2 år o kostade 300 .
    I år betalar jag 1998:-/pers för mig o två barn, varav det har dragits 500:- i Coop-rabatt (också Apollo) för en person, så totalt betalar jag ca 5500:- för mig o två barn till Turkiet en vecka i augusti.
    Jag bokade resan i april, då de hade s.k Medehavsrea.

Tidigare har jag rest strax innan eller efter sommarlovet med solo-med-barn-rabatt, men då bokat resan i god tid.

• mia maria
    Tirem skrev 2012-07-16 15:26:34 följande:
    Tror inte det! Man har rabatt upp till 2 år sedan tar man upp samma plats dom en vuxen och därför betalar man för det. Anledningen art man har rabatt upp till 2 års ålder är för att man inte får en egen stol på planet...
    Fast ett barn under 2 år har ju inte rabatt utan de reser helt enkelt gratis (förutom summan på 300:- som det brukar kosta).
    Det är dock inte vad jag skulle kalla rabatt.

Rabatter finns dock att få för barn över 2 år, som jag skrev ovan: dels finns det barnrabatter (kan finnas priser från 495:- per barn) o dels finns det rabatter för dem som reser ensamma med barn.
Svar på tråden Billigare resa för 6-åring?