Inlägg från: Dripknot |Visa alla inlägg
  • Dripknot

Semester - inga pengar

Här är det väldigt uppdelat vad gäller semester kontra jobb. Jag jobbar nästan heltid hela sommaren och min sambo har semester idag och två veckor framåt. Vi har ett barn på 4 snart 5 år hos oss på heltid. Vi åker utomlands ca 2-3 ggr/år och då till norra Italien. Förra gången vi var iväg reste vi till Sicilien den 15 maj, en vecka.

Vi är ekonomiskt oberoende, men båda jobbar ändå. Jag jobbar för att jag behöver den sociala biten, fixar inte att sitta hemma om dagarna fast jag vet att jag inte behöver jobba för att gå runt. Det är en skön känsla.

I höst åker vi till Italien igen och blir nog borta en vecka.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Anonym skrev 2012-07-16 22:53:05 följande:
    Förstår att ni har det bra, men förstår inte hur detta hjälper TS som inte har några pengar alls och bekymrar sig över detta.. 
    TS undrade ju hur det ser ut för oss andra, vad vi gör på semestern och hur barnsituationen ser ut? Svarade ju på hennes frågor?

Jag förstår att det kan sticka i ögonen på folk men jag tänker inte ljuga heller och säga att man är fattig som en kyrkråtta när man inte är det?
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Anonym skrev 2012-07-17 09:21:51 följande:
    Hur blev ni ekonomiskt oberoende? Nyfiken Skäms
    Förstår att du är nyfiken :) Dock ska vi ej kapa tråden..
Svar på tråden Semester - inga pengar