• eeeeemelie

RIKTIGT tidiga symtomer, se hit!!!

De är så att vi är i gång med att baka bebis, eller försöker i alla fall. Nu är de så att jag har haft ÄL, eller är mitt uppe i det. Men kan man redan nu känna symtomer? Jag minns så väl att jag viste med en gång med förra barnet "nu är jag gravid" och de var jag. De stack och vred sig i magen och jag kände på mig att ägget fäste.

Nu sticker de, eller nästan som de pickar med en stickande känsla i magen,  jag mår redan illa ? men jag har framförallt en kittlande känsla i hela magen. Någon mer som känt så? Inbillar jag mig, eller kan de vara så att de är något slags tecken?

• Svar på tråden RIKTIGT tidiga symtomer, se hit!!!
  • Giraff

Nej, det kan man inte känna. 

Ägget fäster först en vecka efter det blivit befruktat. Innan dess kan du orimligen känna något som helst graviditetssymptom.  

• alajna

Jag har haft det var i vecka 4 när jag kollade upp hos gyn och hade då känt långt innan, samma med andra graviditeten.

• eeeeemelie
    Giraff skrev 2012-07-16 22:09:52 följande:
    Nej, det kan man inte känna. 

Ägget fäster först en vecka efter det blivit befruktat. Innan dess kan du orimligen känna något som helst graviditetssymptom.  

Alla säger olika och jag har fått höra att de kan fästa bara någon timme efter. Jag är HELT säker på att jag kände de förra graviditeten. De gick inte att ta miste om. Har aldrig känt så innan eller nu efter men nu börjar jag fundera.. igen.
  • eeeeemelie
    alajna skrev 2012-07-16 22:10:06 följande:
    Jag har haft det var i vecka 4 när jag kollade upp hos gyn och hade då känt långt innan, samma med andra graviditeten.

Vad var de du kollade upp dig för då? just pirret och hugget?
  • sweasmamma

vi kämpade i 9 mån för ett syskon , vaaaarje månad fick jag symptom efter äl , förutom just den ggr ja va gravid, då kände jag inget , dom symtomen kom mer runt v 6-8. är nu i v 23 =)

• mteriksson

Jag kände ett jätte stick fyra dagar efter ägglossning. Gjorde riktigt ont. Blev gravid. Irriterad blev jag ,mer än normal pms en vecka innan bim

• eeeeemelie
    mteriksson skrev 2012-07-16 22:15:10 följande:
    Jag kände ett jätte stick fyra dagar efter ägglossning. Gjorde riktigt ont. Blev gravid. Irriterad blev jag ,mer än normal pms en vecka innan bim

De är precis så jag kände förra raviditeten, nu är de mer en "pickande" stickande känsla. Och de pirrar som aldrig förr. Jag tror de har flyttat in ett gäng fjärilar. Men de kanske är bara för att man är förväntansfull?
  • eeeeemelie
    sweasmamma skrev 2012-07-16 22:14:10 följande:
    vi kämpade i 9 mån för ett syskon , vaaaarje månad fick jag symptom efter äl , förutom just den ggr ja va gravid, då kände jag inget , dom symtomen kom mer runt v 6-8. är nu i v 23 =)

Ja, de är väl lätt att bli skengravid, haha!!! Grattis =)
  • Pippiz

Jag kände likadant och idag fick jag bekräftelse på att jag är gravid! Lycka till ts!!

Svar på tråden RIKTIGT tidiga symtomer, se hit!!!