• Svar på tråden Reinfeldts son visar ingen respekt efter dödsolycka: "Han var en f***a på 2ben"
  • mpermper

Ja... Han verkar inte ha alla hästar i stallet som inte fattar att hans åsikter lätt kommer "ut" pga att hans pappa är den han är.

• alanbanks

Det är respektlöst, men varför ska man låtsas ha tyckt om personen när den är död. Det om något är respektlöst.

• Unger
    alanbanks skrev 2012-07-16 23:18:56 följande:
    Det är respektlöst, men varför ska man låtsas ha tyckt om personen när den är död. Det om något är respektlöst.

Man kniper igen och säger ingenting, det är respektlöst att tala illa om någon som inte kan försvara sig.
  • kvs

Det är kanske inte så smakfullt att yttra dessa åsikter offentligt, men det låter på artikeln som att den omkomne är densamme som misshandlade Reinfeldt junior i slutet av förra året och då får jag ju säga att jag förstår känslorna bakom uttlandet.

• vilket

Han är ju 17 år gammal, inte en vuxen. Tonåringar är fortfarande egocentriska och mer impulsstyrda än vuxna och alla mognar olika fort på dessa områden. Det kan vara en barnslig försvarsreaktion: att vägra ta till sig att en jämnårig faktiskt har dött och att alla i samhället nu är ledsna och mår dåligt.

Han mår säkert pyton nu och ångrar sig gruvligt. Synd att många barn och tonåringar inte varnas för att skriva på internet, att de inte förstår vilka konsekvenser det kan bli.

Jag sa en massa tokiga och egoistiska och helt vansinniga saker när jag var 17 år. Men jag sa det till vänner och familj och jag fick en reaktion tillbaka på det jag sa och jag lärde mig vad som var acceptabelt eller ej, och blev empatisk och snäll som vuxen också. Och dumheterna som jag har sagt är glömda sen länge och inga inspelningar eller skärmdumpar existerar på det... Glömt och förlåtet. Tack och lov! Dagens barn har det banne mig inte lätt.

• Hemmaman

Man ska inte glömma bort att Fredrik och Filippa är ansvariga för sin sons agerande.

• Antiloop

Tidningarna är ju inte alls styrda eller så:)så hyss hyss om detta tänk om detta hade varit sossarna då hade det varit himla liv

• alanbanks

Ursäkta, men vi sitter och skriver i en tråd om ett barn som inte kan försvara sig.

• Topcom

Ärsch, varför skulle han vara annorlunda bara för att han är son till statsministern?! Vi pratar om en unge som skriver som vem som helst i ett omoget läge. Vad har egentligen detta med filippa och fredrik att göra?! Mina päron har ingen aning om alla hemskheter jag har spytt ur mig under svaga ögonblick, och tur är väl det. Ska du med denna jävligt barnsliga tråd försöka komma åt fredrik som statsminister och förälder? Haha för fan.. Lägg av. Hitta på något som faktiskt har betydelse istället.

• Dr Mupp

Han är 17 år, de flesta i den åldern saknar mognad och är impuslstyrda. Varför skulle han vara annorlunda bara för att han är stadsministerns son. 
    Kan ju säga att jag själv som 17 åringar sagt och gjort mycket dumt. Tur för mig så spreds det inte på nätet.  

Hade han hetat Erik Andersson och varit vem som helst hade det aldrig blivit en nyhet. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Reinfeldts son visar ingen respekt efter dödsolycka: "Han var en f***a på 2ben"