• Genuin

Vilken Laminostol m. fotpall är snyggast av valen nedan?

Vi har olika åsikter kan inte komma överens om vilken som vi ska köpa. Tänkte kolla med er familjelivare om ni kan hjälpa till Solig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken Laminostol m. fotpall är snyggast av valen nedan?
  • tahira

Det beror ju på lite vad man har för andra möbler, men överlag tycker jag att bok med graphite fårskinn är snyggast. 

Ek tycker jag lätt blir för tungt, jag gillar personligen lite "lättare" möbler.

Bok + charcoal fungerar också, men jag tycker personligen att graphite är snyggast.

Ek + offwhite ser konsig ut tycker jag, för mycket kontraster, och ek + sahara blir bara så väldigt... brunt.

Ek + charcoal kan passa om man har det lite lummigt i rummet. Tänker mig i ett bibliotek med höga hyllor och dov belysning. 

Ek + graphite ser liksom fel ut tycker jag. Den grå nyanser passar mycket bättre med bok!

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Genuin

tahira: tack för den utförliga rådgivningen, valet står mest mellan bok och graphite eller bok och charcoal

• Deiia

Vad har ni mer för träslag som den ska passa till?
    Och vilka färger? 

Svårt.
    Personligen så gillar jag inte bok (bok är Vårdcentral för mig)... är den dessutom lackad så är det ännu värre. Lack gulnar alltid! Undrar hur den ser ut om några år.....Vi har tre gamla Eva-stolar i lackad bok. Dom åker snart ut
    Oljat trä är mycket vackrare. Synd att den inte finns i någon ljusare variant av ek.
    Jag tycker den i oljad ek med Brun espresso kändes lite ny och fräsch. Mera kul. Den kunde jag tänkt mig. Men den kan man inte rösta på.   

• Deiia

Sahara kanske är finare än Espresso (har inte sett färgerna i verkligheten). Så nu röstar jag på det och oljad ek 
    Finns den valnöt också? Tycker mig sett en bild på det. Det är snyggt.

• Genuin

Tack Delia, jag tycker också att oljat är finast, synd att det inte finns oljad björk eller liknande....

Vi har ek och bok i vardagsrummet så bägge skulle fungera. Ek på soffbord och TV-bänk och ljus bok på bokhyllorna. Ljusbrun soffa. Ekgolv.

Jag var inne på oljad ek och sahara, tycker den ser jättemysig ut och skulle passa in bra men nu har jag funderat på ursprunget att det är svenskt etc. så då känns nordiska färger mer rätt, den ljusa bok'en och det stålgrå/blå ullet. Det blir nog den, ska iväg och inhandla idag :)

• Deiia

Vad roligt
    Klassiskt är alltid rätt -
    och den passar nog bra till era andra saker i vardagsrummet!

• Genuin

Köpte en bok med stålgrå/blå ull - det blev jättefint :)

• Konvaljen

Vi har ek och grått fårskinn, haft den i flera år och älskar den. Min farmor har en i bok, blir inte alls lika snygg tycker jag utan gulnar lite.

Jag hade också kunnat tänka mig en i björk

• Genuin
    Konvaljen skrev 2012-07-19 10:22:13 följande:
    Vi har ek och grått fårskinn, haft den i flera år och älskar den. Min farmor har en i bok, blir inte alls lika snygg tycker jag utan gulnar lite.

Jag hade också kunnat tänka mig en i björk
    Ja vi tänkte att man kanske får slipa om den om några år för att få tillbaka den ljusa färgen, blir ju inte så snygg när den gulnar :(
  • tahira
    Genuin skrev 2012-07-18 11:45:47 följande:
    Köpte en bok med stålgrå/blå ull - det blev jättefint :)
    Kan tänka mig det!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Vilken Laminostol m. fotpall är snyggast av valen nedan?