• Anonym (Puss)

Han får blåsor på läpparna/ munsår av att kyssa mig, vad är fel?

Problemet är som rubriken lyder, han får blåsor / munsår av att kyssa mig. Kysste en annan för att kolla om han också fick problem men det fick han aldrig. Jag vore tacksam till förslag gällande vad felet kan vara.

• Svar på tråden Han får blåsor på läpparna/ munsår av att kyssa mig, vad är fel?
  • Anonym (Puss)
    Meland skrev 2012-07-17 00:22:20 följande:
    Är du säker att han får det av att kyssa just DIG...?

Han säger att det beror på mig, men säker kan jag aldrig vara... vad kan det vara för fel?
  • kajzawargh

Är det afte-blåsor?

• Krambjörn

Många hr ju herpes,afte osv som ligger i kroppen men ej bryter ut på alla

• Anonym

Har du blåsor/munsår?

Varför skulle det bero på  dig? 

• Anonym (Puss)

Vad jag vet har jag inte Herpes men om han får blåsor och jagskulle ha det borde inte andra smittas då också som jag skulle kyssa? Och jag får inga blåsor av att kyssa honom..

• Anonym (Puss)
    Anonym skrev 2012-07-17 00:55:22 följande:
    Har du blåsor/munsår? Varför skulle det bero på  dig? 

Han säger att det beror på mig -:(.
  • Anonym
    Anonym (Puss) skrev 2012-07-17 00:57:31 följande:

Han säger att det beror på mig -:(.

Låter mer som om han skyller på dig, fast du är helt oskyldig.

Han får nog blåsor/munsår/herpes helt på egen hand.

Nej inte säkert att du får det av honom. Du kanske redan har herpes, eller så får du blåsor sen nån gång.   
  • Anonym (Puss)

Hur kolla man upp ifall man har Herpes? Både mun och köns.

• Anonym
    Anonym (Puss) skrev 2012-07-17 01:09:45 följande:
    Hur kolla man upp ifall man har Herpes? Både mun och köns.

Tror det går att ta blodprov. Men egentligen säger det inte så mycket, då 85%av befolkningen bär på herpes.
  • Anonym

äh låter bara som han skyller på dig! om du inte haft innan så kan du ju inte smittat honom! 

• Anonym

Jag får blåsor på läpparna direkt jag använder Lypsyl, samma med läppstift. Det enda jag kan använda är Nueva från apoteket.
    Använder du något på dina läppar? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-17 01:44:04 följande:
    Jag får blåsor på läpparna direkt jag använder Lypsyl, samma med läppstift. Det enda jag kan använda är Nueva från apoteket.
    Använder du något på dina läppar? 
    lustigt, ja tycker mig också få blåsor såfort ja använder vissa grejer på läpparna.
    har hittat ett lypsyl (typ lipsmacker) som funkar bra, idominsalva och ett par läppstift. jävligt konstigt! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-17 01:53:50 följande:
    lustigt, ja tycker mig också få blåsor såfort ja använder vissa grejer på läpparna.
    har hittat ett lypsyl (typ lipsmacker) som funkar bra, idominsalva och ett par läppstift. jävligt konstigt! 
    Idomin funkar också, det tar jag på om jag har väldigt torra läppar vilket nästan aldrig händer men någon gång under vintern.
  • Anonym (Puss)
    Anonym skrev 2012-07-17 01:44:04 följande:
    Jag får blåsor på läpparna direkt jag använder Lypsyl, samma med läppstift. Det enda jag kan använda är Nueva från apoteket. Använder du något på dina läppar? 

Jag använder endast Lypsyl, inte läppstift eller så. Konstigt att så många som 85% av befolkningen har Herpes, eller?
  • Anonym
    Anonym (Puss) skrev 2012-07-17 07:39:08 följande:
    Jag använder endast Lypsyl, inte läppstift eller så. Konstigt att så många som 85% av befolkningen har Herpes, eller?
    Nej inte konstigt. varför skulle det vara det?
    Det är ju ett väldigt smittsamt virus som ligger kvar i kroppen så länge man lever.
  • Anonym
    Anonym (Puss) skrev 2012-07-17 07:39:08 följande:
    Sist jag hörde var det 75% så det är säkert 85% nu. Inte konstigt alls, ofta är det föräldrar som smittar deras barn.
    Använder du Lypsyl skulle jag få blåsor på läpparna av dig då jag reagerar så mot Lypsyl, det är det mest blåsframkallande jag kan ha på mina läppar. 
  • Anonym (Puss)
    Anonym skrev 2012-07-17 09:25:52 följande:
    Nej inte konstigt. varför skulle det vara det? Det är ju ett väldigt smittsamt virus som ligger kvar i kroppen så länge man lever.

Men... Jag trodde Herpes var en könssjukdom, därför blev jag förvånad över den höga andelen som har sjukdomen?
  • Anonym (Puss)

... och vad är afteblåsor?

Svar på tråden Han får blåsor på läpparna/ munsår av att kyssa mig, vad är fel?