Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Barn i koppel

Vi skulle ha behövt sele på vårt barn nu när vi var på djurpark igår.

Hon:
    - Slingrade sig ur selen på vagnen
    - Försökte klättra ur bärselen
    - Försökte klättra ner från våra axlar
    - Vägrade hålla i handen/vagnen mer än ett par min åt gången (är hal som en ål och sliter sig loss)

Fick hon inte som hon ville vrålade hon, speciellt när hon började bli trött.

Hon är 15 mån, snabb som en vessla och totalt orädd.

Vi har även haft med sele till svärföräldrarna som bor längs en slingrig väg som visserligen officiellt är en 50-sträcka men där folk oftast kör i 70 ändå. Ska man nånstans måste man gå längs vägen

• Mellanmjölkens land

Vad ni gör, se till att testa selen på honom innan ni köper den! Vi har fått låna/ärva två olika selar varav en var jättesöt med ett mjukisdjur där man höll i svansen. Ingen av dem accepterades utan dottern skrek och försökte dra av sig dem. Den vi köpte ser inte det minsta bekväm ut men den accepteras utan problem

• Mellanmjölkens land

Frihet under ansvar? Som 1åringar? Enda alternativet till att i vissa situationer ha vår 1åring i någon typ av sele (vagn- eller gåsele) är att använda sjal eller bärsele. Eller... Hålla ett så hårt tag om armen att det inte går att slingra sig loss (=blåmärken) finns väl också som alternativ men det är definitivt inget för mig. Måste man gå bredvid en starkt trafikerad väg är det inte rätt tillfälle att lära sig frihet under ansvar...

• Mellanmjölkens land
    pluvdo skrev 2012-07-20 15:53:44 följande:
    Jag har köpt en ryggsäcksversion till sonen nu, men han vägrar ha den på sig. Vet inte om jag skall försöka lämna tillbaka den och se om jag kan hitta en annan version, alternativt en vanlig sele... eller om jag skall ge det lite tid...
    Om ni har Barnens Hus i närheten har de en jätteenkel sele som är den enda som vår dotter accepterat. De lät oss prova innan vi köpte. Tror den kostade 99kr
Svar på tråden Barn i koppel