Inlägg från: Stålmamma |Visa alla inlägg
  • Stålmamma

Frukost Lchf

Jag har ätit enligt lchf i 4 veckor nu. Det går bra och har lärt mig anpassa maten rätt bra både hemma o borta men jag har fortfarande ett dilemma och det är frukosten. Har provat några olika lchf bröd men inget jag har fastnat för är inte jätte förtjust i ägg absolut inte att bara äta ägg och ska man äta innan man börjar jobba så finns inte tiden till det. Fil är det rätt mycket kolhydrater i och inget man står sig på. Så vad äter man till frukost som är både lindrigt och ätbart? Tacksam för tips

• Svar på tråden Frukost Lchf
  • Stålmamma
    The Green Witch skrev 2012-07-17 17:16:58 följande:
    Testat att steka en fylld omelett? Då är det inte "bara ägg" längre - Knäck två till tre ägg i en skål - Tillsätt en msk vatten el. grädde  - Rör ihop  med en gaffel - Stek i lite smör i en liten stekpanna - Lägg fyllning på omeletten, ex. korv, grönsaker och ost Klart på 5 minuter  

Jag har provat omelett några ggr med olika fyllningar men tycker nästan det är ännu värre än att äta bara ett vanligt stekt ägg :-/ har också provat lchf vofflor men va ingen hitt det heller smaka omelett med våffelmönster
  • Stålmamma
    Loriyana skrev 2012-07-17 17:18:19 följande:
    Själv äter jag bacon och ägg nästan varje morgon. Men ibland så äter jag resterna från middagen till frukost. Om jag har mycket energi så lagar jag LCHF-pankakor. Finns ett gott recept där man använder kokosmjöl.

Smakar dom inte typ äggstamning? (ingen aning hur det stavas)
  • Stålmamma
    Stålmamma skrev 2012-07-17 17:32:09 följande:
    Smakar dom inte typ äggstamning? (ingen aning hur det stavas)

Pankakorna alltså
  • Stålmamma
    Loriyana skrev 2012-07-17 17:44:39 följande:
    Nej, pankakorna är faktiskt riktigt goda. 2 ägg 0,5 dl kokosmjöl 0,5 dl mandelmjöl 1 dl grädde smält smör 1 msk fiberhusk      

Jag ska prova imorgon im det finns kokosmjöl på vår lilla coop äter du bär eller nått till då?
Svar på tråden Frukost Lchf