• Thesss

Gravid utan symtom = missfall?

Jag hade ett mf i februari och då hade jag inga alls symtom på graviditet mer än att mensen uteblev och ett positivt graviditetstest! I vecka 5+3 kom första blödningen och någon dag efter så kom riktiga mensvärken och desto mer blod.
    Nu är jag gravid igen, har kommit till 5+4 idag men känner inga symtom denna gången heller :(
    Brösten är tomma, inget illamående m.m.

Jag har en dotter på 2 år och jag har för mig att när jag väntade henne så hade jag mycket tydligare symtom tidigt,,,

Någon annan som känner likadant eller som haft det så men ändå gått vägen???      

• Svar på tråden Gravid utan symtom = missfall?
  • Sagolina

Jag är nu i v11 och har haft mycket lite symtom! Skulle inte mensen vara borta och jag gjort två positiva test skulle jag knappt tro jag är gravid! Har lite öm och svullen mage och så var jag trött i ungefär en vecka i början. Lite motvilja till viss mat har jag också, men inget mera! Att inte ha några symtom behöver inte betyda att man "väntar missfall"!!

Vilar liten i magen<3 BF 10/2
  • Thesss

Tror jag känner så just för jag fick missfall tidigare i år och kände likadant då, just ingenting! :( men jag får försöka tänka positivt för så länge jag inte vet något annat så är jag ju faktiskt gravid!

• Hjärtefröjd

Känner igen din oro... jag är i vecka 7+0 och har verkligen inga symtom. Möjligen är jag lite hungrigare än normalt, men inget annat...

Thesss: Kommer du att få göra nått tidigt VUL för att kolla så allt ser bra ut?

• Thesss
    Hjärtefröjd skrev 2012-07-24 21:44:57 följande:
    Känner igen din oro... jag är i vecka 7+0 och har verkligen inga symtom. Möjligen är jag lite hungrigare än normalt, men inget annat...

Thesss: Kommer du att få göra nått tidigt VUL för att kolla så allt ser bra ut?
    Jag känner också av hungern... Vaknar på natten och är sugen på en macka!
    Men det är inget roligt symtom för det känns som jag skulle kunna vara hungrig ändå utan att vara gravid...

Jag tänkte kontakta gyn på lasarettet och höra om jag kan få göra ett vul just för att magkänslan säger att det är något som inte stämmer...
    Men jag får troligen tjata rejält...    
  • Hjärtefröjd

Haha, jag är också sjukt sugen på mackor på natten. Så ikväll ska jag nog förbereda några i förväg.

Vi ska göra VUL på fredag i vecka 7+3. Så nu håller vi tummarna så himla hårt för att det ska finnas nått litet med pickande hjärta där inne... hoppas hoppas!

• Thesss
    Hjärtefröjd skrev 2012-07-24 22:08:23 följande:
    Haha, jag är också sjukt sugen på mackor på natten. Så ikväll ska jag nog förbereda några i förväg.

Vi ska göra VUL på fredag i vecka 7+3. Så nu håller vi tummarna så himla hårt för att det ska finnas nått litet med pickande hjärta där inne... hoppas hoppas!

Skönt bara 3 dagar kvar då! :D
    Jag vill så gärna göra de redan nu men är rädd att där inte kommer synas något hjärta redan... 
  • Hjärtefröjd

Vi var på VUL idag och fick se en liten "böna" på 12 mm med pickande hjärta. Så nog kan man vara gravid utan symtom alltid.

• Thesss

Åhh härligt!
    Jag ska göra vul på måndag så hoppas på samma som dig!  

• Lullan

Hur har det gått Thesss!???

Jag plussade häromdan.. känner ingeting förutom varit sjukligt trött
    över 1vecka typ...

Är så rädd att de är mf på gång.. Orkar inte med ett till förlorat frö =(

Svar på tråden Gravid utan symtom = missfall?