• Anonym (Undrar)

Bank man kan vara anonym i??????

Hej undrar om det finns nån bank man kan vara anonym i?? Alltså man ska inte kunna ta reda på vem som har ett visst kontonr tex... Ska sälja lite grejer över nätet (ej olagliga!!!) och vill helst inte att de som sätter in pengar ska ta reda på vem jag är och vart jag bor mm... Finns nån sån lösning???

• Svar på tråden Bank man kan vara anonym i??????
  • Anonym (Paypal)

Hej! Du borde ju kunna använda Paypal till det? Gå in på paypal.com/se och läs. Vet många som använder det för att köpa och sälja på nätet! Då är man lite mer anonym 😊

• Anonym (trosor?)

vad ska du sälja?

• Anonym (w)

Nej, självklart går det inte att öppna ett konto anonymt. Däremot så kan inte de som sätter in pengar på ditt konto få reda på vem du är så det bör inte bli ett problem. Skulle du bli anmäld för något kan dock polisen få ut uppgifter om vem som har kontot

• Súdamerika

Något offshore borde väl kanske vara något? Annars så kommer de som sättet in pengarna inte veta vad du heter ändå och i banken sköts allt med datorer.

Förälskad och stolt fl-förlovad till J a d e d!
  • Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-18 18:48:38 följande:
    Något offshore borde väl kanske vara något? Annars så kommer de som sättet in pengarna inte veta vad du heter ändå och i banken sköts allt med datorer.
    Annars TS kan ju starta ett bolag Delaware-bolag och skaffa konto till det bolaget. Men på riktigt är det nog lite väl mycket jobb om "några saker" inte kostar flera miljoner styck. Och samma gäller nog offshore-banker. Det är ju inte helt gratis, liksom.

Jag tror banksekretessen räcker väldigt långt. Bara man inte har personkonto i Nordea.
  • Súdamerika
    Anonym skrev 2012-07-19 12:34:34 följande:
    Annars TS kan ju starta ett bolag Delaware-bolag och skaffa konto till det bolaget. Men på riktigt är det nog lite väl mycket jobb om "några saker" inte kostar flera miljoner styck. Och samma gäller nog offshore-banker. Det är ju inte helt gratis, liksom. Jag tror banksekretessen räcker väldigt långt. Bara man inte har personkonto i Nordea.

Helt sant, man kan i stort sett vara anonym på banker. Inte för banken i sig men för utomstående.
    Förälskad och stolt fl-förlovad till J a d e d!
  • Tramsa

Om det är ett vanligt bankkonto du har, alltså inte ett som har ditt personnummer som kontonummer så kan ingen ta reda på vem du är via bankkontot. Om du inte blir polisanmäld, för då har väl polisen viss rätt att få ut uppgifterna. Annars är banksekretessen rätt stark. 

Svar på tråden Bank man kan vara anonym i??????