Han verkar alltsÅ inte alls intresserad av att ha barnet alls. När jag nekade vv, gick han med på vh. När jag föreslog ett snabbt sätt att övergå till det ville han inte ha kontakt. Nu kan han inte träffa pga vårdnad. Något annat ligger bakom, inte att jag gör fel. Jag kör inte över eller bestämmer utan ger förslag och har även sagt att han får välja helt själv. Får inget svar. Jag har föreslagit en gång i veckan.
Anonym (Förvirrad) skrev 2012-07-25 10:03:11 följande:
För att förtydliga detta: pappan träffade knappt barnet, när barnet blev lite äldre ville han ha barnet varannan vecka, jag sa nej till varannan vecka då han inte kände barnet. Har aldrig nekat umgänge utan föreslog då att han får komma och träffa barnet när han vill och lära känna barnet först. Han ville inte. Stämde mig på vårdnad och vv. Nekade på vårdnaden då han aldrig haft intresse för barnet. Föreslog umgänge som trappas upp till att bli varannan helg. Vilket han tyckte var en bra ide. Han träffade barnet ca 5 veckor, men var dåinte ett dugg intresserad av barnet. Träffarna var med kontakt person. Vi hade sedan tid hos familjerätten med sammarbetssamtal. Han ville inte gå på dessa, vi fick då medlare. Innan första träffen fick jag ett samtal om att han dragit tillbaka stämningen. Han ringde mig och ångrade sin kontakt till barnet. Han ville inte träffa barnet mer. Ett par månader senare vill han träffa barnet. Nu ville han ha barnet själv till slut och engagera sig. Jag säger att vi kan börja ca en träff i v för att sedan övergå till en övernattning och uttöka vartefter. Det lät jätte bra. Efter ett par träffar har han aldrig tid, enligt honom. Säger att han kan höra av sig hur han vill med de bestämda dagarna så att umgänget kan fortsätta. Jag kan alla dagar och han får därför bestämma. Får ett hysteriskt svar om att han inte vill osv osv. Får sedan en fråga om när han får gemensam vårdnad eftersom han inte kan träffa barnet om han inte har vårdnad eftersom han inte kan knyta an till barnet annars. Har sagt att umgänget ska fungera för att kunna prata om vårdnad då slutade han höra av sig och har inte träffa barnet på ett par månader nu.