• Anonym

Han vill inte träffa sitt barn?

Klart barnet ska få träffa sin far varför inte? Ja barnet kanske lär säg att pappan försvinner ibland men vad gör det då? Livet är ju så en del kommer en del går tillslut vill inte barnet träffa pappan alls då kan pappan bara skylla på sig själv, om du gjort vad du kunnat. Sen när barn blir 3 och äldre så brukar de flesta pappor bli mer delaktiga i barnets liv

• Anonym

Pisspappa..du kan bara vara till mötesgående,när han väl vill träffa barnet. Någon vv är det ju inte tal om på länge.

• Anonym

Du ska kräva ett underskrivet umgängesavtal varje gång han kommer och vill ha umgänge och skriv ner VARJE gång han avviker eller kommer sent utan giltligt skäl och utan att meddela.

Kräv också, som du verkar ha gjort, dagumgänge tills barnet lär känna honom, kräv engagemang, backar han är det hans problem. Barnet ska skyddas från såna velputtar men du ska ändå uppmuntra till umgänge, dock, ge upp att jaga honom och försöka få till det (om det är vad du gör) för det GÅR inte, jag höll på i 7 år och mådde därmed sämre och blev en inte alltför rolig mamma emellanåt eftersom jag ju inte kunde kräka ur mig till barnen att deras pappa är en idiot.

Se till att du och barnet har det bra, uppmuntra umgänge när pappan kommer och vill, men kräv som sagt ett ordentligt planerat umgängesavtal eller att pappan träffar barnet, tillsammans med dig, i en park eller liknande annars.

Min undran är om det är så att pappan kommer med umgängeskrav när han träffat någon ny kvinna? En del män använder tyvärr ett barn som raggningsknep...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-19 07:31:09 följande:
    Klart barnet ska få träffa sin far varför inte? Ja barnet kanske lär säg att pappan försvinner ibland men vad gör det då? Livet är ju så en del kommer en del går tillslut vill inte barnet träffa pappan alls då kan pappan bara skylla på sig själv, om du gjort vad du kunnat. Sen när barn blir 3 och äldre så brukar de flesta pappor bli mer delaktiga i barnets liv
    Jag har varit barnet vars far kom och gick lite som han ville.
    Eller han skulle ha oss var tredje helg. Vissa helgen dök han inte upp, vissa helger dök han upp och hela bilen full av öl och spritflaskor, många helger ryckte farmor och farfar ut och hämtade oss istället.
    Det gör så ont att som barn ha packat väskan själv (jag var ju lite äldre) och stå där i hallen och vänta och vänta och vänta. Det gör så ont för barn att gång på gång på gång bli svikna.

Nä fy för föräldrar som gör så mot sina barn!
    Bättre de försvinner ur barnets liv helt för barnets bästa!
    Dessutom får den närvarande föräldern vara den som gång på gång plocka upp och pusslar samman sitt barn. Som får ta sorgen och ilskan över sveken, som får försöka trösta och förklara utan att för den delen lägga in någon värdering i vad den icke närvarande föräldern gör eller tala om vilken stor skit denne är.
    Den är en enorm sorg för den närvarande föräldern att se sitt barn slitas itu av sorg, förvirring och skam. Många barn tar ju det på sig själva att den icke närvarande föräldern itne vill träffas. 
  • Anonym

Du kan iinte tvinga nån som inte vill träffa sin unge att göra det. Däremot har du mycket att vinna på att släppa tyglarna annars kanske han stämmer dig och då kan det gå hur som helst

• Anonym

Jag tycker som många andra har sagt. Det skall vara avtal när han skall träffa ert barn. Jag har fått igenom att det endast är mellan 10-16 på lördagar varannan helg. Då behövs ingen packning. Sen är det skit att han inte kommer när han skall. Det är viktigt att du skriver ner hur han har sköt sig. Då har du papper på det om han skulle vilja ha baret mera.

Lycka till! 

• Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-07-24 18:20:18 följande:
    Barnet mår knappast bra av att pappa kommer och går när han själv tycker det passar. Jag tror att han inte tycker att det är speciellt roligt att umgås med sitt barn. Då han knappt bryr sig speciellt mycket om när han är med barnet utan det är mer att han bara "hänger med", har släppt helt mitt ansvar och lÅter honom sköta allt. Men det slutar i att barnet inte får något omhändertagande eller uppmärksamhet överhuvudtaget. Så jag får alltid hoppa in ändå. Han har även bett mig att ha ansvaret när han är med. Växelvisboende går jag verkligen inte med på då han inte känner barnet, så även pm han vill det ibland kan jag inte bara lämna bort barnet till honom när han känner för det. Jag har aldrig nekat umgänge men det resulterat ju bara i att han träffar barnet när han har lust, vad jag tror är när hans familj ligger på. Vad har jag för alternativ? När han inte verkar vilja utan endast ibland? För att slippa att barnet ska påverkas negativt..
    Dina inlägg är förvirrande. Först vill han ha varannan vecka, och du vill inte. Sen vill du att han tar mer ansvar. Låter väldigt väldigt förvirrande.

Här är alltså en pappa som vill ha varannan vecka men där du tycker något annat och du kör över och bestämmer till den grad att han försöker stämma dig för att få varannan vecka, så kan jag tycka att det är varannan vecka han vill ha. Inte varannan helg.
    Försvinner pappan ur bild från ditt barns liv är det alltså även på dina axlar att så har skett, kanske till och med mestadels. Den som tar mest skada blir väl barnet.
Svar på tråden Han vill inte träffa sitt barn?