frökenelisabeth skrev 2012-07-19 10:37:52 följande:
Där har jag något att jobba på - jag ser mitt nyblivna föräldraskap som världens bästa chans att öva upp mitt tålamod. Det är inte överdrivet stort nämligen - men jag gör framsteg
Ja det är inte alla föräldrar som verkligen kan leka med sina barn, men det måste vara härligt för barnen med sådana föräldrar. Har för mig att jag hört Astrid Lindgrens barn nämna det som en av favoritegenskaperna hos deras mamma - att hon lekte med dem, på riktigt.
Jag kan säga att när han var liten så var mitt tålamod inte det bästa, men en dag bestämde jag mig för att jag inte skulle gå och lägga mig med dåligt samvete och sen dess har jag i princip varje kväll lyckats. Mycket med hjälp av att stärka mitt tålamod. Har fått höra flera gånger den senaste tiden att de beundrar mig för mitt tålamod. Då blir jag stolt över mig själv=) Han är 2,5 nu, 3 i december.
Och bland det bästa roligaste jag gör med honom är när vi nu i sommar har haft badkläder, målat varandra med fingerfärg, från topp till tå, sen sprungit i vattenpölarna ute på vägen. Eller när jag skjutsar honom på hans trehjuling, eller när han "skjutsar" mig=)