• janina76

Råd om vagn

Hej!

ska till kreta i september med 2 barn,en är 2,5år och en är bara 3,5 mån.
    Funderar på vad för vagn jag ska ta med...
    Har en dubbelvagn,men går det att ha med tro?
    Har en vanlig kombi oxå(med lös insats) plus paraplysulky...
    Hur hade ni gjort?

Och vid vilken ålder tar man bort insatsen?
    manduka bärsele ska jag ta med oxå tänkte jag.

Andra praktiska råd för resan är välkommet=))

• Svar på tråden Råd om vagn
  • clembke

Vi tog bort insattsen när den blev för liten (i dubbelvagnen) o på singelvagnen när han började röra sig mer plus att storebror va o drog i liften (va en mjuklift) :)

Är ni två vuxna med? Isf skulle jag tagit paraplyvagnen till den stora o kombin till deb lilla.

Ska ni ut o gå mkt/långt? Annars kanske det räcker med en ståbräda till den stora o bara ta kombin.

Köp med er tex resorb, vätskeersättning. Ifall barnen behöver.

• janina76
    clembke skrev 2012-07-19 14:41:08 följande:
    Vi tog bort insattsen när den blev för liten (i dubbelvagnen) o på singelvagnen när han började röra sig mer plus att storebror va o drog i liften (va en mjuklift) :)

Är ni två vuxna med? Isf skulle jag tagit paraplyvagnen till den stora o kombin till deb lilla.
    Ska ni ut o gå mkt/långt? Annars kanske det räcker med en ståbräda till den stora o bara ta kombin.

Köp med er tex resorb, vätskeersättning. Ifall barnen behöver.
    Ok,hur många månader var han då? funderar på om det går när han e 3,5 mån,han e ganska  stor.
    Men då ligger han ganska oskyddad..
    vi e två vuxna och det blir mycket promenader.
    Ja ståbräda kanske jag skulle ta istället...o bärsele
  • janina76
    stingrocka skrev 2012-07-19 14:44:12 följande:
    Bärsele till bebisen, och paraplysulky till 2.5åringen.
    Fast det känns som man  behöver lägga ifrån sig honom lite då han sover mycket fortfarande,den lille.
    Annars e det smidigt..
  • Baby1112

Vi har just varit en vecka vid kusten och lämnade dubbelvagnen hemma. Sulky till dottern på 14 månader och lillkillen på sex veckor har hängt i sjal hela dagarna då vi gjort promenader och utflykter.
    Har inte ens saknat vagn till honom! :)

• janina76
    Baby1112 skrev 2012-07-19 18:15:18 följande:
    Vi har just varit en vecka vid kusten och lämnade dubbelvagnen hemma. Sulky till dottern på 14 månader och lillkillen på sex veckor har hängt i sjal hela dagarna då vi gjort promenader och utflykter.
    Har inte ens saknat vagn till honom! :)
    Å kul att höra att det är fler som åker med så små=)
  • clembke
    janina76 skrev 2012-07-19 15:09:44 följande:
    Ok,hur många månader var han då? funderar på om det går när han e 3,5 mån,han e ganska  stor.

Men då ligger han ganska oskyddad..

vi e två vuxna och det blir mycket promenader.

Ja ståbräda kanske jag skulle ta istället... o bärsele

.

Är det bara fullt liggläge så funkar det att ta bort liggdelen. Går ju att bädda med filtar o liknande för att få det mer ombonat.

Kommer inte riktigt ihåg när vi tog bort den. Han va väl runt halvåret kanske.

Vet att vi hade liggdelen under semestern (han är född i mars). Använde mest singelvagnen då som det va mjuklift i. Är ju lite mer plats i den än i en hårdlift.
Svar på tråden Råd om vagn