• Strawbaby

Bloggar och hemsidor med spartips

Jag vet att det finns många människor därute som lever med knaper ekonomi och som söker efter spartips. Jag har själv aldrig haft en heltidsinkomst (förutom någon enstaka sommarmånad) utan pluggat eller varit föräldraledig största delen av mitt vuxna liv. Att tänka till vid varje inköp har varit en nödvändighet liksom god framförhållning.

Nu har jag startat en blogg för att samla mina egna spartips och billiga recept som jag gärna delar med mig av, och jag är nyfiken på att läsa andras bloggar också, eller hemsidor! För jag har nyligen fått mitt tredje barn och håller fortfarande hårt i pengarna.

Här är adressen till min blogg:

http://morspara.blogg.se/

Här är adressen till en annan blogg jag själv ofta besöker:

http://sparsamhet.blogg.se/

Och en til jag nyligen hittat:

http://www.ekonomisktsinne.dinstudio.se/

Om du har en egen blogg eller ett eget tips så fyll gärna på!

• Svar på tråden Bloggar och hemsidor med spartips
  • Momalicious

Sparar tråden. Vi sparar till kontantinsats på hus så att leva så snålt som möjligt är ju bra då :)

• Anonym

Jag har en worldpress-blogg där jag skriver om sätt att få in lite extra pengar. Det måste ju vara ett sätt att spara också. Ett sätt jag skriver om att spara pengar är att göra produktprover. Då får man ju gratis mat.

Vilket fall så ligger den på xtrapengar.net.

• izgo

Är duktig på att spara redan men favoritar ändå

• Anonym
    Strawbaby skrev 2012-07-19 21:23:16 följande:
    Jag vet att det finns många människor därute som lever med knaper ekonomi och som söker efter spartips. Jag har själv aldrig haft en heltidsinkomst (förutom någon enstaka sommarmånad) utan pluggat eller varit föräldraledig största delen av mitt vuxna liv. Att tänka till vid varje inköp har varit en nödvändighet liksom god framförhållning. Nu har jag startat en blogg för att samla mina egna spartips och billiga recept som jag gärna delar med mig av, och jag är nyfiken på att läsa andras bloggar också, eller hemsidor! För jag har nyligen fått mitt tredje barn och håller fortfarande hårt i pengarna. Här är adressen till min blogg: morspara.blogg.se/ Här är adressen till en annan blogg jag själv ofta besöker:  sparsamhet.blogg.se/ Och en til jag nyligen hittat: www.ekonomisktsinne.dinstudio.se/ Om du har en egen blogg eller ett eget tips så fyll gärna på!

Men... Den sista bloggen du länkar till, tycker du den hjälper och ger nya tankar? :-/
  • Strawbaby
    Anonym skrev 2012-07-20 02:35:21 följande:

Men... Den sista bloggen du länkar till, tycker du den hjälper och ger nya tankar? :-/

Det är ju en relativt nyskapad blogg så vi får väl se...den kanske ger inspiration till någon! Jag tänkte inte vara enkelspårig utan tipsar om allt som kan vara intressesant för den som vill läsa om att spara pengar.

Lite som en motpol till alla bloggar som handlar om shopping  
  • Annette 799
    Anonym skrev 2012-07-20 02:35:21 följande:
    alla är vi olika ochhar olika liv
    vissa saker kanske inte någon annan tänkt på som jag kriver i min blogg.
    senast fick jag höra utav vänninan:
    ja men så kan man ju göra! (handlade om att ta med sig mat ut,istället för att köpa dyrt på fik i slottsskogen här i göteborg.)
    för oss är det hur naturligt somhelst och vi är uppväxta med det både sambon och jag.
    han är född 1982 och jag är född 1977..
    men vi blandar lite i vårat liv,ibland gör vi billiga saker och ibland lite dyrare saker..
    bara för att man har råd med en dyr resa,eller restaurang eller klänning skor  betyer nte det att man mpste köpa det.
    här i våras behövde jag skor,kunde ha köpt ett par för 500kr,men fick 5st par för 99kr/st istället.
    ala gör vi egna val.
    ett par tofflor jag köpte kostade 800kr
    en jacka jag köpte kostade 700kr på rea.
    man väljer vart det behöv kvalitet och vart det inte behöver vara kvalitet.kvalitet kan oxå vara olika för olika personer.
    en del ser hög inkomst som kvalitet,andra ser ledig tid som kvalitet och att umgås med familjen.
    en del har både hög inkomst och mycket ledig tid.
Svar på tråden Bloggar och hemsidor med spartips