Inlägg från: Anonym (Hen-rik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hen-rik)

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:11:12 följande:
    Schyssta klubben. Du blandar alltså nu in gravt utvecklingsstörda i leken.
    *suuuuuuuuuuck*

Försök med att blanda in din egen hjärna i leken. Och lite tankeverksamhet. Så inser du att alla inte ens definerar kön som du gör.

Och sen kanske du lär dig att användnigen av hen inte handlar om "hermafroditer". Utan om en språkförenkling.

Testa tänka utanför lådan. 

• Anonym (Hen-rik)
    Plutteli skrev 2012-07-21 23:18:59 följande:
    Fast DIN definition av man vs kvinna är inte den medicinska definitionen av man vs kvinna, det är det jag försöker få fram till dig men det går förjävla trögt. DU anser att man = har snopp. Kvinna = har fitta. Och 0.33% som har båda. Jag säger att det finns 10% av alla i befolkningen som inte är antingen man eller kvinna. Jag har aldrig pratat om att det finns ett uttalat tredje kön, bara att det finns de som inte är man eller kvinna. De är könlösa, tvåkönade eller ser sig själva som innehavare av ett tredje kön. De som föds med "fel" kön i förhållande till kromosomer får ingen behandling alls, vad fan får du det ifrån? Beroende på vad de känner sig som lever de sina liv som det könet, enklast för dem som känner sig som det kön de ser ut att vara, svårare för de som inte gör det, ännu svårare för de som inte föds med ett kön alls...

Att vara hemafrodit betyder inte automatiskt att du föds med en blandning av två kön på utsidan av kroppen, du kan födas utan nått alls. Som sagt, bara ett hål, inga testiklar, ingen livmoder, inga äggledare, ingen klitoris. Vad har man för kön om man saknar alla könsdelar?

Hos 10% av befolkningen går det inte att säga rakt av "Du är man, du är kvinna" för det är inte säkert det stämmer. Ska vi dra in hormoner i det hela är det betydligt större variation än så.

Ta Caster Semanya som exempel. Löparstjärnan som nu är Sydafrikas fanbärare i London-OS. Sprang ifrån alla de andra tjejerna på 800m. Ser ganska grabbig ut - blev avstängd och utsatt för massa könstester. Det visade sig att hon hade både mutta och livmodern, men ev också ngn form av interna testiklar, fast inte fungerande som normala mans-testiklar. Får fortsätta tävla som kvinna, efter mycket om och men.Kategoriseras inte som hermafrodit.
  • Anonym (Hen-rik)
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 00:40:36 följande:
    Problemet med er feminsiter är att ni alltid vill in o bestämma över folks liv och hur de lever sin vardag, det handlar om hur vi uppfostrar våra barn, hur vi pratar med varandra, hur vi väljer att fördela ansvar, hur vi klär oss, vilka intressen vi har, ja kort sagt nästan allt ska ändras innan feministerna är nöjda.
    Det är överförmynderi av sällan tidigare skådat slag, en läskig utopi om att alla ska vara stöpta i samma form.
    Jag vet, ni kallar det "mångfald" men det som eftersträvas är inte mångfald, det är ett samhälle där människor inte ser skillnad på kön, kultur och sexuell läggning, ett samhälle där allt har tvingats blandas upp såpass att inget längre ska sticka ut.
    Till råga på detta så föraktar ni all form av fakta och statistik.

Statsfeminism har vi i allra högsta grad, regimen lägger tiotals miljoner varenda år på att utbilda nya "genusvetare", kvinnor "kvoteras" in hej vilt på maktpositioner, i statlig media så är radikalfeminism snarare regel än undantag hos journalisterna.

Hur menar du att feminister vill bestämma över folks liv och vardag, mer än andra ideologier?

Sedan är ditt inlägg ett klockrent exempel på hur man missförstår och demoniserar feminism. Ingen vill ha ett likformigt samhälle där man inte ser skillnad på könen, ingen kommer att bestämma hur du ska prata, klä dig, vad du ska jobba med eller uppfostra dina barn, inom lagens gränser för t ex aga, ingen propagerar för den bild du själv målar upp av feminister.

"Hen" är ett ord, en språklig knorr som många tycker förenklar. Du kan demonisera det också, om du orkar och vill lägga energi på sådana sagor. Men det spelar ingen roll varifrån det kommer, det viktiga i kråksången är ifall det fastnar hos allmänheten eller ej. Det är inte du eller jag som bestämmer om det är här för att stanna, inga rabiata radikalfeminister, elelr deras absoluta motsats heller. Det är vi alla tillsammans, fyller det en funktion och tar en plats i språket, eller kommer det att glömmas bort? Det återstår att se.        
  • Anonym (Hen-rik)
    Fjorgynn skrev 2012-09-03 10:12:25 följande:
    Andra ideologier vill reglera saker som statliga institutioner, ekonomi etc, feminismen vill bestämma över vårat beteende.

En snabb titt i Genus/jämställdhets-delen här på forumet bekräftar vad jag skriver.

www.familjeliv.se/Forum-26-109/m66461122.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m66029159.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m49414488.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m64924328.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m64560597.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m63949346.html
    www.familjeliv.se/Forum-26-109/m63858637.html

osv, kan komma med massor av exempel, ett annat är ju #prataomdet-kampanjen där några av medias mest inflytelserikaste feminist-journalister ville prata om hur vi har sex med varandra, och då framförallt med fokus på hur män fötrycker kvinnor på olika subtila sätt i sängen.

"hen" förenklar ingenting utan gör språket sämre och politiskt laddat.
    Det har inte fastnat hos allmänheten, det finns ett fåtal extremfeminister som använder det flitigt och det ryktas om något internetcommunity där det används vardagligt och icke-politiskt.
    Men annars så är det mer hat mot ordet än något annat.
    Bara att kolla Genus/jämställdhet återigen om du inte tror mig.
    Det är uteslutande feminister som använder sig av ordet, och smygfeminister som ivrigt förnekar att ordet är politiskt, ungefär med samma frenesi som SD försöker tvätta bort rasist-stämpeln så försöker dessa tvätta bort feminist-stämpeln Solig 
    Feminismen skiljer sig inte från andra ideologier på det sättet du beskriver. Alla ideologier har åsikter, tankar etc om hur människor ska vara och bete sig mot varandra - bara för att det är i linje med rådande normer eller bestämmelser betyder inte att det är en icke-åsikt. Att män och kvinnor te x ska klä sig enbart i det kläder som är kulturellt för närvarande är avsedda för just det egna könet, att är ju de facto en åsikt det också. 

Alla politiska ideologier med maktställning tar också beslut på statlig och kommunal nivå i linje med hur de idiologisktt anser att man bör leva och bete som enskild medborgare. 

Det är din åsikt om hen. Den delas inte av alla. Nej, hen är inte etablerat, ännu, men om det blir det, får tiden utvisa. det kan varken du eller jag bestämma, men vi kan påverka med att använda eller inte använda. Sådana här debattrådar gör ju dock att ordet fortlever snarare än faller i glömska...

Du anser att hen är politsikt, jag att det är praktiskt. Jag försöker inte tvätta bort ngn feminsit stämpel, jag är ju feminist, men jag kan för mitt liv inte förstå hur det ordet, såsom det används i dagligt tal, när man inte vet vilket kön man pratar om ("Leverantören har tydligen varit här, hen lämnade en lapp i brevikanstet" , "Kunden som skickade anonyma klagomail har skrivit och klagat igen, önskar att hen kunde ringa istället så vi kunde reda ut det här!", "Bebisen kommer att födas kring julafton, men jag hoppas hen har den goda smaken att ionte välja just den 24:e som födelsedag") skulle gynna någon slags feminsitisk kamp...   
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!