Inlägg från: Anonym (HEN HÅLE) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HEN HÅLE)

Jag hatar HEN!!!

Gillar inte heller ordet HEN, än mindre att folk använder det när vi pratar om bebisen i min mage...det är en pojke eller en flicka  barnet har ett kön! MEN jag håller alltid god min fast det stör mig grymt mycket.

Förstår ju varför vissa tycker det är ett så himla praktiskt och fantastiskt ord men i´m sorry detta ord stör mig bara. Har klarat mig utan det i hela mitt liv och första gången jag hörde det var väl för några år sedan. Jag är väl lite bakåtsträvare då men alla ny ord som tillkommer i språket tycker jag inte är pest och pina men detta är. 

• Anonym (HEN HÅLE)
    Anonym skrev 2012-08-29 10:02:19 följande:
    Ja precis, det är ju vad hen betyder. Doh.

Jag VET att dess användare använder det i sammanhang där könet är okänt men för mig (och uppenbarligen många andra) är det ett fruktansvärt fult ord.
    Föredrar vad som helst för könsneutralt ord som tom att man snärjer in sig och tar den lååånga långa omvägen och säger hon eller han bara jag slipper höra sammandagningen HEN. För mig låter det bara tveskärt och som ett tredje kön Ä-V-E-N om det I-N-T-E är det.
  • Anonym (HEN HÅLE)

Bestämmer? Ok det var väl inte vad jag skrev. Men... Förlåt glömde visst bort att jag skrev på familjeliv, menar inte på något vis att alla ska rätta sig efter min åsikt,ville bara tala om att jag hade en även om den inte faller i den goda familjelivs jorden.

Anonym skrev 2012-08-29 10:21:58 följande:
    Wtf? Du bestämmer att det betyder något helt annat? Stabilt. Är det fler ord som du ogillar?

• Anonym (HEN HÅLE)
    Anonym skrev 2012-08-29 11:12:06 följande:
    Hen är ett bra sätt att sortera människor.

Hen är ett extremt marginaliserat ord som enbart används av PK-fanatiker, genusbesatta och/eller radikalfeminister, så ifall man hör någon använda det så vet man vad det är för sorts person i de flesta frågor.
    Vi som "hatar" ordet är oftast "rabiata hen motståndare", anti-feminister sen innan och SDare, resten av befolkningen bryr sig inte då många inte ens känner till att ett så fånigt ord existerar och alla "vanliga" människor jag pratat med tycker helt enkelt att ordet är extremt löjligt och låter fult, de inser också att det är ett radikalfeministiskt experiment, det hörs lixom på definitionen.

Att det används i media bevisar bara att media består till stor del av dessa PK-fanatier, genusbesatta och Radikalfeminister, men det är ingen ny fakta.

Jag är verkligen INTE sverigedemokratr eller antifeminist. Det är otyg värre än ordet HEN (obs! min högst personliga åsikt igen då)
  • Anonym (HEN HÅLE)
    Anonym skrev 2012-08-29 11:39:23 följande:
    Då är du kanske en "rabiat hen-motståndare"? :P

haha såg jag inte ens som alternativ (såg bara rött) skriver på att jag är en rabiat hen-motståndare.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!