• oOOo  oOOo

Jag hatar HEN!!!

Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:15:45 följande:
    Miljontals flickor och kvinnor misshandlas eller mördas eller våldtas eller förtrycks varje år enbart på grund av deras kön. 
    kan du ge något exempel på någon som mördats eller våldtagits enbart på grund av sitt kön?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:35:32 följande:
    Det finns massor skrivet om de systematiska våldtäkterna och morden som militären i t.ex. Kongo använder som krigsstrategi mot sina fiender.

Hur är det då 'enbart' pga av deras kön när det ingår i en krigsstrategi?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:35:32 följande:
    Att Kinas befolkning har den vad jag vet största obalansen mellan antal kvinnor och män, med bara 832 flickor per 1000 pojkar, beror inte på slumpen. Att de enbart tillåts ha ett barn och att pojkar kulturellt anses mer värda är ingen nyhet för många. Att det sker aborter enbart på grund av kön och att flickbarn dödas strax efter födseln i Kina är ju ingen direkt hemlighet heller. Men problemen finns inte bara i Kina, utan i många länder.
    Hur är det 'enbart' pga deras kön när det är en följd av kinesisk politik?
  • oOOo  oOOo
    Daddy Cool skrev 2012-10-02 12:51:47 följande:
    För att de inte tog hänsyn till något annat hos barnet än könet när de valde att döda barnet?
    Man att de valde att döda berodde inte på könet eller hur.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:51:44 följande:

De mördas, aborteras och våldtas på grund av sitt kön.
    Nej, inte enbart. 
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 12:51:44 följande:
    Vad är syftet med dina frågor?
    Visar att du kör med retoriska trick förmodligen utan att du vet om det själv eftersom du är så inne i ditt propaganderande.

• oOOo  oOOo
    Daddy Cool skrev 2012-10-02 13:04:32 följande:
    Berodde väl även på att de var idioter. 
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 13:02:55 följande:

Varför gjorde de det då?
    För att det var en del i en krigstrategi om vi skall tro QZ.
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 13:08:25 följande:

...och du tolkar det som att strategin gick ut på....?
    Inte vet jag, det jag vet är däremot att det inte 'enbart' var pga av könet. Eftersom knappast något människor gär är 'enbart' pga av något.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 13:11:20 följande:
    Det rör sig om antagligen ett av de största folkmord som skett i modern tid, miljontals människor varje år som dödas på grund av sitt kön, och du väljer att märka ord...
    Om det nu är så viktigt, varför inte uttala sig korrekt då?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-02 13:11:20 följande:
    Egentligen borde jag kanske tacka dig, för du visar ju upp ett exempel på det jag skrev ovan. D.v.s. exakt hur svårt det är att skapa debatt om detta..
    Det har du rätt i. Finns ingen anledning att göra det lättare än vad det är bara för att propagandera.
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-02 13:14:48 följande:

Så könet hade inte en primär betydelse? 
    Vad är det du inte fattar med 'enbart'?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!