Aaliyah skrev 2012-09-29 15:56:18 följande:
Element menar att feminister tycker att kön bara är en social konstruktion. Jag försökte, inte för första gången, att förklara att det inte stämmer. Det här med Somalia var ett sätt att föra in lite humor i den här diskussionen. I Somalia könsstympas flickor genom att de yttre könsorganen skärs bort. Lite rått att skämta om kanske, men vad gör man inte?
jo, jag förstod att det va ett skämt...och rått eller inte, men ibland får man ta i

det verkar va rätt högt i tak här så jag tror att de flesta klarar det.
jag har absolut inte läst hela den här dialogen (för då måste jag säga upp mig från jobbet om jag ska hinna), så jag är inte riktigt med på alla svängar här. jag hoppas däremot du hade fel om att Element skulle resonera så
men visst är det en galet svår fråga...HUR stor del är socialt och HUR stor del är genetiskt betingat? etc etc i all oändlighet....
jag tror inte nån av oss här har svar på den frågan. tyvärr. enkelt vore det annars. meeeen, blablabla...nu slant jag ner i diket lite. helt jävla oväsentligt kanske... men vi lär tycka olika om hen länge. eller för alltid. och det är väll helt ok det oxå. den stora problematiken kommer väll egentligen när det diskuteras hur det ska användas i skolor och under utbildning. då blir det ju helt plötsligt känsligt eftersom föräldrar har olika åsikter. och skolorna är en stor del av barnens uppfostran.