• grind

Jag hatar HEN!!!

PolyPond skrev 2012-09-11 00:43:49 följande:
    Det är bara patetiskt att försöka stävja människors språkbruk. Att försöka få sådant förmynderi till att det är jag som vill bestämma över folk är verkligen att förvränga saken å det grövsta.
    Det är ju bara den egna tidningen det rör, Fullt förståeligt att de inte vill använda hen då det ger ett oseriöst och provokativt intryck.
  • grind
    Faber skrev 2012-09-20 18:56:53 följande:
    Jag får alltså behålla min avatar? 
    Man kan alltid hoppas att du inte får det. Allvarligt talat. Vad sysslar du med? Visa folk lite respekt!
  • grind

Jag har faktiskt aldrig hört någon som använt sig av hen i vanliga livet. Bättre exempel på skrivbordsprodukt är svårt att hitta. Tänk om dessa människor kunde göra något vettigt istället.

• grind
    nihka skrev 2012-11-02 23:49:37 följande:
    Vad tror du själv mäns våld mot kvinnor beror på?

Ingenting, absolut ingenting i min vardag bygger på att jag är särbehandlad som kvinna, så om någon stadsfeminism existerar, vilket jag inte tror, så har den iaf inte märkts av här. Inget organiserast patriarkat heller för den delen.
    Beror väl på vad man menar med statsfeminism. Men om man inte ser att kommunala och statliga verksamheter bygger på en grundtanke där "män anses överställda kvinnor och att detta ska ändras" jha då är man i det närmaste blind. Sedan kan man få kalla det vad man vill. 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!