• Anonym ()

Jag hatar HEN!!!

Jag är heller ingen beundrare av hen, men jag respekterar dom som gör det och blir inte helt rabiat när jag hör någon som använder hen. Jag kan bara inte på något sätt få detta att låta naturligt.

Jag har en flicka, och jag försöker uppfostra och forma henne som den person hon är. Men jag kan egentligen bara en lägga en grund för henne att arbeta med när hon blir äldre. Alla människor är unika och formas efter hur deras personlighet och attityd ser ut.

Jag kan inte se något fel i att man som förälder uppfostrar sina barn som flicka eller pojke. Vill jag fostra min dotter till en duktig liten flicka som älskar rosa och Disney, ja då gör jag det. Vill Berit uppfostra sin son till en grabbig pojke som älskar att leka krig, ja då gör hon det. Och vill nu dessa genusmedvetna människor fostra sina barn till könslösa hen individer ja då gör dom det.

Men sluta kalla oss som valt att inte använda oss av genus för billig våp, idioter , och alla andra nedvärderande ord för att vi valt en annan väg!

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!