Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HAHA)

Jag hatar HEN!!!

Jag fattar inte hur folk kan bli så provocerade av ett ord. Är det för nytt och skrämmande? Jag tycker det är bra när det dyker upp ord där det tidigare har saknats något. Som tex ordet "snippa". Pojkar för höra att de har en snopp och tjejer får höra något mummel om "där nere…". Tjejer vet inte ens vad de ska kalla det. Det är som ordet mödomshinna. Jag har träffat på flera unga tjejer som är allvarligt rädda för att ha sex för att de ska göra ont när denna "hinna" spricker. Klart de tror att det sitter en hinna där när det heter så… Då är ordet "slidkrans" bättre. Blir ni provocerade av det ordet också? Eller varför inte "chokladboll" istället för "negerboll". Alla har ju rätt att säga  neger nu för tiden, "bara för att det alltid har gjort det.." Utvecklingen går framåt, varesig ni vill det eller inte! Eller ska vi börja säga aderton (18) istället för arton nu också?

Men det roligaste av allt är ändå att TS blir provocerade av alla skogsmullar! Haha
    Vadå, människor som tycker det finns annat värde än att man MÅSTE ha en ny platt-TV (fast den gamla fungerar) bara för att det SKA man ha. Människor som inte bryr sig om deras barn har rosa eller blått på sig (hemska tanke, tänk om någon tror att min dotter är en POJK!).

Personligen är jag trött på att kalla bebisen i min mage för h*n. Är det ens ett ord? Och "den" gillar jag inte heller, för min bebis är ingen sak. Det är en liten person som jag inte vet könet på än, alltså en HEN.

• Anonym (Haha)

Jag gillar hen, använder det ofta i skrift när jag inte vet könet på personen jag skriver om. Funkar alldeles utmärkt.  Språket utvecklas, det är bara att hacka i sigGlad

• Anonym (Haha)
    Tinzu skrev 2012-12-23 13:22:46 följande:
    Pffffff andra får använda hen hur mycket dom vill, men här hemma så kommer jag och sambon att lära våra barn att det är han och hon som gäller.
    Ja det är ju det som är det fina i kråksången, man får göra precis som man själv vill. Problemet är ju att så många henmotståndare går i taket så fort de stöter på detta lilla oskyldiga ord. Dina barn kommer ju dessutom att påverkas av mycket utanför familjen vettu så man vet aldrig, de kan bli ivriga henanvändareSkrattande
  • Anonym (Haha)
    Tinzu skrev 2012-12-23 14:07:02 följande:

javisst, men det får man väl lära dom att andra lär sig annorlunda, och det får man acceptera, vill dom börja använda hen så får dom väl göra det, men det betyder inte att jag och sambon kommer att börja kalla dom för hen, hur mycket dom än skulle böna och be Tungan ute
    Ja eftersom jag antar att du känner till könet på dina barn så skulle det ju vara mycket märkligt om du började tala om dem som hen Skrattande
  • Anonym (Haha)
    PumpkinQueen skrev 2012-12-27 11:55:18 följande:

Varför skulle du kalla dina barn för hen när du pratar med dem? Brukar du säga "Tindra, kan hon vara snäll och räcka mig osten?" när du pratar med dottern? Eller "Kevin, nu får han ta på sig stövlarna och följa med mamma!" när du hämtar sonen på dagis? Själv brukar jag använda "DU" i sådana lägen, men det är ju så klart inte könsbundet så jag antar att det kanske är offensive för alla er som tycker att könet är det absolut viktigaste med en människa.
    PumpkinQueen skrev 2012-12-27 11:57:48 följande:

...är det möjligtvis så, att du fått för dig att en "hen" måste vara en person som inte har något kön? Är det därför "gubbkärring" känns så omåttligt roligt som jämförelse?
    Kan inte sluta skratta åt vissa henmotståndares idiotiska missförståndSkrattande

• Anonym (Haha)
    nihka skrev 2012-12-28 12:50:27 följande:
    Du behöver inte skylla dina språkliga tillkortakommanden på något utan bara leva och lära vidare.

Mitt syfte med att påstå att jag finner det irriterande med stor bokstav mitt i meningar var att lyfta att det går att irritera sig på allt (och alla) inklusive hen om man vill och låta bli om man vill.

Jag tycker inte det är irriterande med stor bokstav mitt i meningar, iaf inte här och inte i så korta texter.  
    Så sant, det finns verkligen alltid något som man kan reta sig på. Jag finner ord som tex glupsk, mustig och smutt oerhört irriterande. Men att starta en tråd om det eller på andra sätt klaga på dem som använder dessa ord är mig fjärran. Eftersom jag tycker att alla har rätt att använda de ord de vill, så länge de inte är direkt kränkande (och nej, ingen kan väl på allvar påstå att hen är kränkande?).
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!