Inlägg från: Förälder111 |Visa alla inlägg
  • Förälder111

Jag hatar HEN!!!

Allting går att sälja med mördande reklam, även "hen".

På 70-talet förekom det att flickor och pojkar i förskolan uppmuntrades till att klä av sig nakna och utforska sin sexualitet tillsammans. Idag är det ganska ute.
    Däremot är det fortfarande lika aktuellt att politiskt överaktiva klickar använder sitt inflytande för att försöka indoktrinera barn på olika sätt. Just nu handlar det om avkönifiering.

Som förälder, märker man ganska tydligt att förskola och skola har en tydlig agenda.I förskolan delades föräldrarna upp i grupper som skulle komma med förslag hur man gör pojkar och flickor mer lika varandra. Pojkar skulle uppmuntras att klä sig i klänning var ett förslag.
    Idag, när barnet går i skolan, har alla han och hon bytts ut mot "hen". Inga föräldrar använder ordet. Skolan gör det hela tiden. Pekpinnen kan inte vara tydligare. Anpassa Er!
    Det finns ord som uppstår och utvecklas naturligt, som t ex dagis och fritis. Hen är inte ett sådant ord. Det används huvudsakligen i skolor och massmedia, mer sällan i dagligt tal.
    Det är svårt att slita sig från misstanken att det finns en länk till de energiska och inflytelserika grupper som själva inte riktigt vet om de är man eller kvinna, och gjort det till sin livsuppgift att främja odlandet av könlöshet och homosexualitet.

• Förälder111

Hej Anonym (G). Det var snabbt svarat. Här kommer ett snabbt gensvar:
    Om mitt barn i skolan lärs att använda ordet "hen", och det finns genuspolitisk agenda bakom detta, räcker det inte för mig, att polisen inte jagar mig för att jag struntar i att använd ordet.

• Förälder111

Det är inte fel. Det är faktiskt ett problem när vissa välorganiserade särintressen får ett orimligt stort inflytande i samhället.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!