• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

ljung och viol skrev 2012-10-28 18:38:08 följande:

Ja, det kan man undra.
    Tror du att du inte kommer att få använda läppstift längre om någon annan använder uttrycket hen?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    ljung och viol skrev 2012-10-28 18:43:45 följande:

Har jag sagt det eller? Men jag vill inte bli kallad det. Använder inte det ordet själv, skriver han/hon istället.
    Funkar utmärkt.
    Det kommer du aldrig att bli, lika lite som att du kommer bli kallad hon i din närvaro. Om du inte är hembiträde i en femtiotalsfilm.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-29 13:58:53 följande:
    Du var tydligen inkapabel med att förstå poängen. Om vi accepterar att det finns påhittad könstillhörighet X så får vi acceptera Y också om Y hävdar sin existensrätt på samma premisser. Nu är det bara fantasifoster och Noah borde tvångsomhändertas.
    Vad kul att du är för samhällsuppfostran plötsligt :) Men Gud nåde det dagis som försöker ge pojkar och flickor samma möjligheter att utvecklas.
  • Aaliyah
    PumpkinQueen skrev 2012-10-29 14:18:02 följande:

Jag ser inga problem med att acceptera att andra människor uppfattar sina identiteter och verkligheter på ett annat sätt än vad jag gör. Därför tycker jag inte heller att man måste tvångsomhändertas på så lösa grunder. Så länge man inte skadar någon tycker jag att man bör få leva som man vill.
    Jag tycker att det är kul när du undervisar Element om liberalism :)
  • Aaliyah
    ljung och viol skrev 2012-10-29 17:02:37 följande:
    Har insett att det bästa vore att hålla mina inte så politiskt korrekta åsikter för mig själv.
    Man blir bara "hatad" och nertryckt av alla. 
    Så mycket för den åsiktsfriheten.    
    Ja men ta av dig offerkoftan nu. Det här är ett diskussionsforum, och i en diskussion kan det att förekomma att alla inte håller med om allt du säger. Det får man nog tåla.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-11-04 17:02:54 följande:
    Snart behöver TS göra det. Bara en tidsfråga innan det utgår ett dekret att alla som arbetar inom offentlig sektor måste använda det i tjänsten. Om du tittar tillbaka i tråden så ser du att motviljan i de flesta fall inte bygger på språkliga bevekelsegrunder utan politiska. För många människor finns det en stark koppling mellan ordet hen och den svenska genusmodellen som i sin tur skapat statsfeminismen.
    Jo, det är klart: lagen (2012:10) om tvånget att använda ett ord som man inte vill använda måste ju vara i faggorna.
  • Aaliyah
    CMM skrev 2012-11-08 21:15:19 följande:
    Oäkting och barn är knappeligen synonymer. Man har möjligen slutat använda det förra till förmån för det senare, men det ändrar inte att orden har olika betydelser. 
    Men varför säger man sällan oäkting numera? Kan det bero på att samhället har ändrats?
  • Aaliyah
    CMM skrev 2012-11-08 21:19:01 följande:
    Man lägger helt enkelt inte lika stor vikt vid huruvida föräldrar är gifta med varandra eller inte.
    Och i framtiden kanske man inte ser behovet av att tjata om folks biologiska kön hela tiden.
  • Aaliyah

Precis som att man på sikt slutat aga barn i Sverige även om det inte hade blivit förbjudet.

• Aaliyah

Även om ingen någonsin kommer att komma på den absurda idén att lagstifta om vilka ord vi ska använda.

• Aaliyah

Det är inte så klurigt; använd inte hen om ni inte vill, men respektera att andra gör det. Jag säger inte neger men jag skulle aldrig komma på tanken att förbjuda andra att göra det.

• Aaliyah
    Mummyfied skrev 2012-11-11 22:23:23 följande:
    Men oj, hur är det möjligt att missförstå ordets innebörd så grovt?
    Aktiv ignorans kallas det.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!