Jag hatar HEN!!!
CMM skrev 2012-09-02 15:45:26 följande:
Jag tycker inte det är vare sig konstigt eller kontraproduktivt att kalla sig antifeminist men samtidigt vara för jämställdhet.Eller vad tycker ni? Ska jag liera mig med människor som ni här, som pratar om att folk som inte håller med är foliehattar, om att man inte fattar och om att man ska "sluta whina"? Brukar ni annars i livet också håna folk ni försöker "värva"?
Ta en sådan som Pär Ström, ett rött skynke för feminister. En person som faktiskt gör som "ni" säger och försöker lyfta fram de obelysta frågorna, och som jag mfl ofta tycker har helt rätt. Han får höra att han är såväl rabiat som kvinnohatare och bakåtsträvande, och det även av mer sansade feminister. Inte för att han på något sätt är emot kvinnors rättigheter, utan för att han uppenbarligen definierar jämställdhet på ett lite annat sätt än feministerna.
Så tack men nej tack, att stå på samma sida som feminismen ligger inte för mig. Det krockar inte ett dugg med att vara för jämställdhet mellan könen.
2. jag säger inte att du ska sluta "whina" - tvärt om, jag säger ju att du har rätt!
3. jag kallar inte ALLA som inte håller med mig för foliehattar. MEN det finns vissa personer som inte lyssnar på vad man säger, utan bara far på om radikalfeministiska nätverk som ska tvinga på folk både det ena och det andra. DEM kallar jag för foliehattar och dem går det inte att diskutera med så det låter jag helst bli.
4. Om Pär Ström kan man tycka en massa saker, precis som man kan tycka en massa saker om t ex Gudrun Schyman eller Maria Sveland - två personer som jag allt som oftast inte håller med trots att jag är feminist. "VI" tycker nämligen inte lika allihopa om allt. Vad jämställdhet egentligen ÄR och den bästa vägen dit kan man också diskutera länge och väl. Om Pär Ström får stå ut med att kallas "rabiat kvinnohatare" så får även kvinnliga debattörer stå ut med att kallas både det ena och det andra, inte minst i kommentarsfälten. Jag tycker att vi alla skulle tjäna på att lyfta debatten lite högre och gå ifrån personangrepp som förekommer på båda sidor.
Att jämställa alla feminister med porrklubbsbrännande anarkafeminister det är dock lika sant som att jämställa alla till höger om centern med Anders Behring Breivik. Det vill säga, rätt så omoget och inte så insiktsfullt.