• h8him

Jag hatar HEN!!!

PumpkinQueen skrev 2012-10-04 09:00:55 följande:
    Du har fortfarande inte förklarat varför jag, som kvinna, inte skulle klara av att hugga ved, se till att vattnet inte fryser, jaga, fiska och laga bilen? Gör du dessa saker med kuken, eller?
    Varför gör kvinnor som grupp inte det då? Varför rider du på hur samhället såg ut förr när kvinnor förtrycktes?

Kvinnor idag är som grupp inga offer. Men vissa väljer att se sig som såna. Deras val.

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:00:07 följande:

Jag kan inte uttala om om varför kvinnor som grupp gör som de gör, för jag är bara en individ och inte någon representant för hela Kvinskligheten.

Män idag är som grupp inte heller några offer, likt förbaskat väljer vissa att se sig som sådana.
    Men du uttalar dig om hur kvinnor förmodligen blir dåligt bemötta i samhället i stort pga att de är just kvinnor. Hur kan du påstå det om du inte vet något om kvinnor som grupp?

Vilka män ser sig som offer? På vilket sätt? Förmodar att du inte kan svara på det heller utan bara kastar ur dig ännu en kommentar som helt saknar grund.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:31:02 följande:

Vad jag påstår är att din förklaring ("kvinnors DNA gör att de inte vill ha makt eller pengar, samt att de inte gillar att fiska, jaga eller laga bilar") verkar långsökt, och att det finns andra förklaringar som verkar mer rimliga.

De män som jag tänker när jag säger att vissa verkar se sig som offer, är de som bland annat skriver i den här tråden om att genusmaffian vill utrota alla kön och förtycka män till höger och vänster. Om du inte tillhör den gruppen behöver du inte ta åt dig.

Oj, nu tar du ut påhoppen rejält! Citera var jag har skrivit det du påstår är du snäll!

Oj, hatar du hela gruppen män eller bara de som anser att man har olika förutsättningar när man har olika kön?
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:37:11 följande:

Så du tycker inte att det är biologin som avgör att kvinnor och män gör olika saker? I sådana fall behöver du ju inte argumentera för det.

Jag hatar ingen individ utan att den personligen har gjort sig förtjänt av det. Alltså hatar jag verken kvinnor eller män, som grupp.
    Så "Vad jag påstår är att din förklaring ("kvinnors DNA gör att de inte vill ha makt eller pengar, samt att de inte gillar att fiska, jaga eller laga bilar") verkar långsökt, och att det finns andra förklaringar som verkar mer rimliga."

Du menar att pengar och makt är det enda som jag skulle kunna tycka blev påverkade av DNA? Tror du bör läsa på lite om hur saker fungerar.

Så du kan hata människor? Intressant. Du verkar inte särskilt öppen för att män är minst lika bra som kvinnor. I alla fall är det så jag uppfattar dig.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:50:59 följande:

Nej, jag håller självklart inte med henne. Men att det finns en (eller flera) galenpannor som kallar sig för feminister innebär inte att de är representativa för alla som anser att jämställdhet vore en bra grej. Det är därför som Guilt by Assosiation anses vara ett argumentationsfel.
    Vem är en representativ feminist enligt dig då?

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 14:55:10 följande:

Som sagt, feminismen är inte en organisation. Alltså kan man inte kräva att den ska ha officiella representanter.
    Det finns massor med feministiska organisationer. Varför kan du inte peka ut en enda feminist som är representativ enligt dig?
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 14:52:43 följande:
    Feminsim är en liberal uppfinning. Vad kommunisterna har gjort är att ta namnet och knyckla ihop innebörden så att den passar in i deras ideologiska uppfattning om människan.
    Feminister som grupp förminskar kvinnors värde i samhället anser jag. Och feminism är verkligen ingen liberal "uppfinning" utan den har sitt ursprung på 1700-talet. Däremot började vissa liberaler i mitten på 1850-talet, hysa feministiska tankar och ur det kom liberalfeminism.

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 15:25:26 följande:
    Därför att feminister tycker OLIKA saker. Jag vet inte hur mycket tydligare jag kan förklara detta för dig. Att be mig ge dig en represenant för feminismen är som om jag skulle be dig att ge mig en representant för vad män tycker. Förstår du? Eftersom män tycker olika saker kan man inte be EN man att representera ALLA män.

Individens rätt till sin frihet är en liberal tanke. Om man är liberal och anser att kvinnor är individer innebär detta att man anser att de bör ha samma rätt som alla andra individer.

Vad anser du avgör en kvinnas värde?
    Precis och ändå hävdar du med bestämdhet att vissa inte är representativa feminister. Hur går det ihop?

En representant för den typ av feminism som du tycker är bra bad jag om. Inte för feminism som helhet. Eller har du ingen åsikt heller?

Ja, frihet är nog liberalismens nyckelord men det är inte samma sak som att liberalismen är feministisk. Det finns däremot liberalfeminister...

Varje människa avgör sitt eget värde och i Sverige har vi alla samma möjligheter och alla väljer själv  vad de ska göra av sitt liv. Vad anser du själv?

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 15:25:59 följande:

Jag har inte sagt att jag är feminist, det måste du ha tolkat in helt själv.
    Så du anser att följande inte är något du kan skriva under på?: "Alla inriktningar är för ekonomisk, social, politisk och akademisk jämställdhet. Alla tror att samhället kommer att bli bättre utan kvinnans underordnade ställning. Oavsett inriktning tror man att samhället kommer att gå mycket lättare genom att samspelet mellan olika individer på olika sätt förändras."
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:01:33 följande:

Så om en man säger något knäppt, då kan jag säga "Ha! Titta! Bevis för att män är onda!"? För han måste ju vara representativ eftersom han är man?

Feminismen är som sagt inte en organisation. Alltså är det omöjligt för mig att ta fram någon representant för feminismen. Men om du vill kan du kanske välja någon som skriver i det här forumet? Dorian, brukar väl säga att han är feminist. Eller den där människan som har alldeles för många vokaler i namnet (Aeyhlia, eller vad hen nu heter). De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.

Så alla avgör sitt eget värde, utom den som är feminist för hens värde avgör du?

För mig är värde i första hand något man pratar om när det gäller prylar, inte människor.
    Feminister har vissa gemensamma nämnare, oavsett vilken inriktning de har. Jag tar det som att du inte anser att det finns någon vettig feminist.

Man kan jämföra det med politik. Du kan kanske inte rösta heller för alla inom ett parti tycker ju faktiskt inte samma sak.

Det finns feministiska organisationer. Så det finns mängder med representanter.

Var har jag påstått att jag avgör någon annan människas värde? Du verkar verkligen ha en helkass läsförståelse eller så försöker du på ett väldigt infantilt sätt att provocera men oavsett så biter det inte.

Så människor är värdelösa för dig?
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:09:55 följande:

Jag har ingen möjlighet att se in i framtiden, så jag kan inte avgöra vad som skulle skapa störst lycka för flest människor eller vad som skulle göra samhället bättre.

Däremot anser jag att det är moraliskt fel att behandla människor olika på grund av medfödda egenskaper som de själva inte valt. Så som kön och hudfärg.
    Vem bad dig se in i framtiden? Jag frågade efter din åsikt....

Så eftersom ett brunt barn inte behöver solkräm ska fröken på förskolan inte heller smörja de bleka barnen för då behandlas de bleka annorlunda?

Eller när en kille kan sparka iväg fotbollen längre och hårdare än en tjej så ska givetvis en tjej stå i motståndarlagets mål?

Vi måste väl bort med alla grupperingar inom sporten också. Och bort med kvinnliga gym. Sen ska kvinnofridslagen bort.

Blir du nöjd när inga fler kvinnliga hockeytjejer syns i rutan, när inga kvinnor kan leva som golfproffs eller när en nybliven mamma förväntas vara tillbaka på jobbet efter 10 dagars föräldraledighet för sen kan pappan vara hemma?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!