Jag hatar HEN!!!
Dorian Ertymexx skrev 2012-09-29 17:32:56 följande:
Alltså, personligen blir jag rätt trött på hela diskussionen. Hen är inte ett ord som skadar någon. Det finns ingen farlig konnotation bakom, ingen agenda som kan användas just och enbart med det ordet. Det finns andra, nyare ord som är mycket obehagligare, men som aldrig diskuterats med samma glöd. Ta ordet "bidragsberoende" till exempek, ett av mina käpphästar. Ordet har använts av makthavare och sedemera media och vanligt folk för att misstänkliggöra, smutskasta och hata sjuka, arbetslösa och andra utsatta i samhället. Med ens blev det okey att bespotta de som hade det sämst, för de var ju "parasiter" och "fuskare". Det ordet har inte jag sett en endaste tråd om här.

sry.
känns lite som jag förstör hela den här tråden nu, fast egentligen tror jag den gick å tog livet av sig litegrann för längesen... jag är en jävel på att alltid tycka mkt om allt möjligt....nu vet jag knappt vad jag tycker längre...förutom att jag känner mig road av allt skrivande för att jag undviker att tvätta och städa idag.