• PolyPond

Jag hatar HEN!!!

CMM skrev 2012-08-28 14:35:19 följande:
    Inget av de orden är så anstruket av genus och feminism som "hen", där har du det enkla svaret.
    Det gör alla invändningar om språklig korrekthet än mera galet. Men min fråga var givetvis retorisk.
  • PolyPond
    PolyPond skrev 2012-08-28 14:51:56 följande:
    Det gör alla invändningar om språklig korrekthet än mera galet. Men min fråga var givetvis retorisk.
    galna
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-28 14:36:42 följande:
    Jag har messat min flickvän och hon påstår att jag lider av attitydinkotinens och är en åsiktstaliban som borde hålla tyst. Sen vräkte hon ur sig nåt om latteliberal och att jag skulle hämta ungarna på dagis och inte hänga omkring på familjeliv.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-28 15:14:06 följande:

Magsjuka...?  Applikation...? 
    Ja. Och program.
  • PolyPond
    Faber skrev 2012-08-28 15:12:25 följande:
    De andra orden symboliserar inte en politisk ideologi.

Vaskning är väl så politiskt det kan bli?
  • PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 15:22:22 följande:
    Var väl det jag tyckte också.
    App är mycket  riktigt en förkortning av applikation, vilket i sammanhanget är detsamma som tillämpningsprogram. "Appar" har funnits så länge vi arbetat med datorer, bara under annat namn.
  • PolyPond
    Faber skrev 2012-08-28 17:17:54 följande:
    Vi har klarat oss utan hen länge, att det är så förtvivlat viktigt att få ordet accepterat hos de breda massorna just nu är ingenting annat än en politisk agenda där genusvetarna står i spetsen.
    Saken är ju den att vi bara använde ordet, utan vidare kommentarer (möjligen en förklaring) tills ett gäng negativa individer starkt började ifrågasätta det och skapa mängder av debatter. Så frågan är egentligen vilka som bidrar till att ordet blivit känt för den breda massan?

Det mest intressanta i det här är ju att alla de teser som vi genuskritiska har om att samhället har otroliga problem med tanken på att inte veta kön på precis alla hela tiden, bevisats många gånger om.

Få saker gör folk så upprörda som när man petar på deras föreställningar om kön. Till och med ett litet ord, med vilket man uttrycker sig könsneutralt om någon när man inte känner till kön eller detta är helt irrelevant för sammanhanget, är hotfullt.
  • PolyPond
    bbbbbbbb skrev 2012-08-28 20:32:54 följande:
    Den handlade om genus från första början. Det är skillnad på att anonymisera och medvetet använda ett politiskt laddat ord.
    Det var inte det minsta laddat när jag började använda det Skrattande

• PolyPond
    DexX skrev 2012-08-29 10:04:42 följande:
    Har ni sett pipi, pupu och rosmari? Ett barnprogram där dom sjunger om hen och dom letar efter mapa! Vilket är en blandning mellan mamma och pappa! HAHAHAHA så tragiskt!
    Tre figurer av uppenbart olika art - och du är mera uppriven över att de letar efter en kombination av mamma och pappa (som förekommer bland olika arter i naturen, för övrigt) än att de har mänskliga egenskaper?!
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-29 11:50:34 följande:

Faktum är ju att ordet enbart används utav den extremt lilla F!-kretsen(0.33%) vi har i Sverige, tyvärr har ju dessa infiltrerat 33% av genuskurserna, stora delar av media och övriga politiska partier, framförallt Vänsterpartiet.
    Därför verkar dem vanligare än de egentligen är..

Vanligt bland hbt-folk. Du glömde oss.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!