• Leya

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-09-30 15:11:47 följande:
    Ja, givetvis är det också en förändring och det var därför jag skrev "på sikt". Hen är ett nyare ord som hör till en av våra sk slutna ordklasser och vi är lite till mans mer skeptiska till tillskott där. Har inte funnits några sedan 1600-talet då vi bytte ut I mot vi, så det tar ett tag innan ordet inte lyser nytt och liksom stjäl fokus.

Jag syftade inte på att just DU skulle vara emot generella förändringar utan tänkte på hur individer på en arbetsplats så som den du beskrev kunde tänkas reagera - lite blandat utgick jag ifrån. Det var du som antog att jag antog något kopplat till dig så om vi hamnar där du inte vill hamna så beror det inte på att jag drar oss ditOskyldigFlört
    nu MÅSTE jag verkligen städa Cool
    men jag tackar för en givande dialog som faktiskt blev riktigt konstruktiv och bra till slut. DET hör inte till vanligheterna här på familjeliv enligt min erfarenhet.

ha en skön söndag alla! {#emotions_dlg.flower}
  • Leya
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 11:10:05 följande:
    Element. Skrattande
    lägg ner din attityd, det är ju så här man INTE för en dialog oavsett åsikt. jag heter Leya tackskaruha. DU kan va ett element. (och jo, jag vet vad du menar).
  • Leya

att den här så kallade debatten inte tagit livet av sig än. konspirationsteorier och argumentationsteknik verkar va tyngdpunkten här.

jag kände btw en gång i tiden en kille som tyckte att pedofili inte var så farligt så länge de som var det bara tittade på bilder (av ex dina barn) och inte gick närmare ett barn än att flåsa de i nacken. fundera på vad ni tycker om det ni. killen och jag är icke vänner längre. men han var en jävel på argumentationsteknik (och även härskarteknik) och kunde få sin omgivning att inte ha fler argument kvar ens i en diskussion kring pedofili.

med de orden vill jag bara säga...att bara för att du kan argumentera på ett jävligt korrekt sätt samt svänger dig med fina ord och vinner i "teknik"...så betyder det inte att din åsikt är rätt eller ens frisk på en fläck nånstans.

• Leya
    Element skrev 2012-10-02 18:09:46 följande:
    Svårt att veta vem du menar men personligen har jag inte använt några härskartekniker.
    jag menar inte dig. det räcker med det. härskarteknik är btw ofta lite omedvetet från användarens sida. på en del sitter det helt enkelt bara i ryggmärgen. men återigen så menar jag inte dig.
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 17:12:38 följande:
    Nej då, det är nära nog lästekniskt omöjligt att missa din syn på hen. Jag har noterat den - och det har väl alla andra i den här tråden också.

Men du missar att definiera vilka genusanhängarna är och hur deras vision för hur samhället ska omformas ser ut och att relatera detta till de enskilda individer som i den här tråden ger uttryck för sin rätt att själva välja pronomen.

Min synpunkt är att hen är ett elegant språkligt uttrycksmedel, som ger oss möjligheter att förfina och variera språket. Att alla inte behärskar den konsten, särskilt bland motståndarna som regelbundet producerar språksatiriska missfoster som "min hen ska inte kallas hon"är knappast hen-användarnas fel.

Fast det är märkligt att så pass många  inte fick lära sig vad ett pronomen är i skolan.
    i rest my case. den här tråden är jag vansinnigt jävla korkad måste jag säga. är det alltså DET det hela handlar om?! jahaaaaa. vi som inte vill använda ordet hen "behärskar inte konsten" (är vi för korkade tro?) och vi har inte lärt oss vad ett pronomen är?! satans jävla puckade idioter vi är alltså.

med den inställningen lär du gå långt. lycka till.
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 20:37:00 följande:
    Mer sannolikt att hon blev en fanatisk henmotståndare vars främsta argument som hon upprepar i oändlighet är "Jag är ingen hen. Och hen betyder höna"

Och när någon försöker förklara hur hen används så håller hon för öronen och skriker i högan sky: "Nu talar du maktspråk" 
    det här bevisar ju bara att du inte kan föra en debatt på ett trevligt och klokt sätt. att debattera är inte att hitta otrevliga saker att säga om motparten. att debattera är att argumentera fördelar och samtidigt lyssna på motpartens argument. det har jag sett extremt lite av i den här tråden. och det var DET jag skrev från början. men det enda du fortsätter att göra är att vara otrevlig och dra dina egna fördomar. är det dax att du kammar dig nu och börjar skriva nåt vettigt om själva ämnet eller ska du fortsätta kränka och kasta otrevliga hittepåskitsaker ur ditt grövsta register? är det den nivån du VILL ha?
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 23:11:08 följande:
    Om du känner dig illa behandlad av Arbetsförmedlingen är det bättre att gå rakt på sak än att hitta på att de sysslar med projekt som syftar till att sprida hen.
    Dessutom är det inte Arbetsförmedlingens uppgift att ordna jobb, de kan bara förmedla kontakter till arbetsmarknaden, sen är det upp till den arbetssökande att övertyga den presumtiva arbetsgivaren om att hen är lämplig för jobbet. 
    *harkel* du kanske ska sluta förutsätta att alla som inte vill använda ordet hen är obildade idioter. det börjar bli lite tjatigt. kamma till debatten, det var jävligt intressant ett tag, men nu handlar ju tydligen allt om att kasta skit på varandra.
  • Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 03:41:50 följande:

Och där kom personpåhoppen igen. Hur var det med debattekniken?
    men lägg av Dorian. du vet själv hur hans/hennes debatteknik har sett ut sen många rader tbx.
  • Leya

GRATTIS! det här är den otrevligaste tråden jag hittat.

eran nivå tänker jag inte lägga mig på även om jag gjorde det en kort stund som gm ett försök att nå fram. då blir man kallad för hycklare. vad är ni då? sveriges smart-elit?

fortsätt fördumma och leta fel i allt man skriver. påpeka och anta och gissa. ha fördomar. jag lägger ner er och fortsätter tycka vad jag tycker. era argument är ju för länge sen dolda i ilska och kastaskitvarningsnivån. kalla mig för hycklare. kalla mig för troll. kalla mig va fan ni vill, (men råkar jag se det så anmäler jag inläggen pronto) men återigen, nej, den här tråden är fan sjukligt otrevlig och när jag lägger vettiga kommentarer om resonemang bakom så är det sällan någon som svarar. är detta inte intressant? det enda som verkar vara intressant är kasta skit och leta fel. här skulle jag kunna anta väldigt mkt om varför ni gör det, men jag vill inte fortsätta den här dialogen med er. jag gav mig in här för att jag har åsikter om "hen" vilket jag trodde va eran anledning oxå. 

• Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 18:57:02 följande:
    Jag kände en gång en tjej som hade utvecklat en mycket effektiv härskarteknik.

Genom att ständigt jämra fram ett  "nu talar ni maktspråk" så fort hon inte begrep ett sammanhang eller ett ords betydelse kunde hon ta död på vilken diskussion som helst.

Jag undrar vad det blev av henne. 
    och då åsikten tydligen är att jag var en hycklare när jag svarade på detta tidigare så backar jag tbx till denna och ställer dig den ärliga frågan om hur du menar här?

nu får du din chans att säga att du inte alls pekade på någon här eller försökte fördumma eller påstå att man inte "fattar nåt" när jag anser att det är mkt kasta skit i den här tråden. var ärlig nu fmga. oavsett vad du tycker, var ärlig och försök inte ludda in eller leta nya fel i min fråga. uttryck som "jämra fram så fort hon inte begrep ett sammanhang eller ett ords betydelse".....hur ska man EGENTLIGEN tolka det? berätta nu.
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-03 09:16:17 följande:
    Det måste vara påfrestande att relatera allt till sig själv.

Tjejen i fråga är ett minne från en folkhögskola i Uppland för ganska länge sedan.

Jag är rätt säker på att hon inte är aktiv här på FL.
    fast varför drog du in henne som svar i texten på det jag skrev? och på svar på första raden...hur skulle jag annars tolka det du skrev till MIG?
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-03 09:16:17 följande:
    Det måste vara påfrestande att relatera allt till sig själv.

Tjejen i fråga är ett minne från en folkhögskola i Uppland för ganska länge sedan.

Jag är rätt säker på att hon inte är aktiv här på FL.
    och trots att jag bad dig om att inte leta nya fel eller skicka in pikar i det du skriver så var du tvungen att dra den första meningen. har svårt att tolka det i "all välmening". jag ställer en enkel och rak fråga vad du menar, men denna mening måste med?
  • Leya
    PumpkinQueen skrev 2012-10-03 09:35:56 följande:

Men skärp dig. Tråden handlar inte om dig. Dessutom blir det rätt tramsigt om du ska anklaga alla andra för att debattera oschyst, men själv gärna använder personagrepp.

Om du har något argument, vänligen lägg fram det. Men om du bara är här för att tala om för andra att de är dumma så kan du väl ta det via gästboken istället?
    återigen alltså... jag har redan skrivit att jag har försökt att delta i trådens eg ämne men att det tydligen inte verkar intressant.
    1) var påstod jag att tråden handlar om mig?
    2) var finns mina personangrepp? däremot har jag själv blivit kallad hycklare. och ditt svar här va ju lagom sketatrevligt.
    3) jag har argumenterat för trådens ämne. jag fick fåtal svar på det jag skrev men multum svar på detaljer i hur jag skriver, påhopp om att förstår man inte hur man ska använda hen så är man oförstående och okunnig. etc.

jag har gett upp helt enkelt, men undrade vad i helvete han menade. lägg dig inte i och skärp dig själv. vad är detta för jävla inlägg du svarar med?
  • Leya
    PumpkinQueen skrev 2012-10-03 10:19:50 följande:

Som sagt, tråden handlar inte om dig så det finns inget skäl att ta allt så personligt.

Om du själv använder personagrepp kommer du få personangrepp till svar. Om det känns jobbigt kan du ju anmäla de inlägg som känns otrevliga.
    nu fick du möjlighet att svara på två inlägg. ett som handlade om ämnet och ett som låg utanför. du svarade på detta.

jag ville bara ge fmga möjlighet att svara ärligt på hur man menade, vilket inte var riktat till varken dig eller någon annan, så jag förstår inte varför du tar åt dig av det. men jag undrar inte. observera att jag inte ställer en fråga till dig om det.

jag har redan svarat på det första du skriver så du kan sluta upprepa dig. om du inte vill förstå så tänker jag inte förklara mer.

det sista du skriver har jag frågat dig om men du vägrar svara så sluta återigen att upprepa dig.

slutligen skulle jag kunna fråga varför du EN GÅNG TILL lägger in ett påstående om hur jag känner fast du inte har en aning. jag SKULLE KUNNA FRÅGA DIG. men eftersom du so far bara har slängt tbx mer otrevligheter så fort jag frågar något om hur du menar när du påstår det så struntar jag i att ställa den frågan.

du kan sluta ta åt dig av vad jag skriver om du inte anser att jag har rätt som BORDE rikta det mot dig.

jag ville ENBART ha ett ärligt svar från fmga. kan vi lägga ner det här nu? jag har inget intresse av att kasta paj, jag tyckte den här tråden va förbannat intresset men sen tyckte jag att den spårade ur och då skrev jag det och hoppades på att vi kunde styra tbx till ämnet. istället tog du åt dig och fortsatte på tidigare inslagna stig.

är vi klara nu?
  • Leya
    PumpkinQueen skrev 2012-10-03 10:47:16 följande:
    Men lämna tråden då, om den inte lever upp till dina förväntningar. Det är inte så att någon utav oss är skyldiga att underhålla dig.
    återigen. charmigt. för DET har jag påstått. man får alltså inte tycka att nivån blir jävligt tråkig,  men du får skriva att jag gör tråden tramsig. då vet jag. lycka till! Skål

• Leya

kanske dax å vända på frågan och tänka lite annorlunda.....ÄR vi verkligen exakt lika man som kvinna? om OM vi nu är det...eller inte är det....varför ska vi kalla nån annan än hen för hen?

och varför påstår flertalet som vill använda ordet hen andra som inte råkar tycka att det är en genomtänkt idé för icke vetande och okunniga? (ja, jag vet att den meningen blev skitdålig) samtidigt som de kallar sig själva för språkvetare? existentiella frågor? eller bara för lite å göra å för mkt tid över?

• Leya
    Anonym skrev 2012-10-23 18:52:58 följande:
    Huh? Vad menar du? Klart att män och kvinnor inte är exakt lika. Det påstår väl ingen här?
    då så. då kan vi aldrig försöka trolleria ihop nån hundra procentig jämställdhet. TADAAA. hon är hon och han är han. hen är bara de som är hen, dvs tvåkönade. då var det klart och beslutat.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!