• Mamma till två gullegrisar

Ni som varit på Ölands djurpark....

Är det värt pengarna att gå in? 

Vi är fyra varav tre betalande. Tänkte ta en natts boende och tvådagars entre. Kommer sluta på ca 3300 kr.

Är det värt pengarna? Bra utbud av djur, vattenland, karuseller och mat?

Ngn som bott i stugprna kanske? Finns det kastruller och stekpannor där med?
    Vad gillar ni inte med Ö. djurpark...?

Ert bästa tips? 

• Svar på tråden Ni som varit på Ölands djurpark....
  • izgo

Jag är 20 år, när jag var spädbarn, under ett, var ja där för första gången.
    Jag har varit där med familjen VARJE sommar tills de året ja fyllde 16, då fick ja o syrran sommarjobb och kunde inte följa med. Men vi älskar ölands djurpark! Så vi tog oss dit ändå!
    Har varit där varje sommar förutom i år, då jag är höggravid, men nästa år och de flesta år framåt om våra barn vill, så kommer vi absolut åka dit!

Sambon var där första gången förra året, med mig, som 22åring och han gillade de! :)

Jag har aldrig bott i stuga då vi är 8syskon + föräldrar skulle de bli för dyrt ;)
    Men utsikten från stugorna är ju zebror, antiloper(?) och annat, sen på andra sidan deras hage har man ju glasskiosk och lejon!
    Riktigt kul faktkiskt! :)
    Tycker inte entrepeiset (300/dag?) är dyrt alls, dock gäller de ju stt va där tidigt för de stänger lite väl tidigt kan man tycka . (18.00 har ja för mig på karuseller o djur 19.00?)

Vattenstället är också underbart!!

Låter bra...

Vi tänkte ta stuga. Vi är 4 st i min familj. Var sov ni då?

Då kan man ju efter man checkat ut även då ta en runda till inne på parken innan man kör hemåt. Måste bara luska ut hur långt det är dit och hur man kommer dit bäst =)
    Lycka till med grav =)

Tack för svar.

Fler får gärna lämna synpunkter. 

• Ladythewinter

jag som själv är från Öland kanske har tröttnat men det är för dyrt inträde, maten där inne är varken god eller speciellt billig, djuren är tyvärr inte i bästa skick. (väldigt synd om dom)

stugorna vet jag inget om för där har jag inte varit. jag satsar hellre på kolmårdens djurpark. 

men alla tycker vi olika. var länge sen jag ar där nu men en bekant var där förra vecka. nya piratlandet ska vara bra säger dom. 

• Litenåfin

Vi var där förra året. Aldrig mer! Skitigt, trasiga bänkar och bord, högt gräs. Djuren verkade må sådär. Jobbade bara polacker som inte kunde mån svenska. Skitställe! Äcklig mat också...

OJ..
    Några som inte tycker det är ngt populärt ställe att åka till.. Vi vill gärna åka ngnstans där det även finns vattenland, annars har vi funderat på kolm´ården också.

Bor i småland, en bit från växjö. 

• Alby

Jag har typ växt upp på Ölands djurpark, och alltid älskat det. Men på de sista åren så har djurparken förfallit lite.
    Väldigt inriktat på att tjäna pengar och djuren mår inte så bra där.
    Kolmården är mycket mycket bättre, men om ni bor i småland så kan man ju åka dit över dagen bara?
    Har några bekanta som har sovit i stugorna på djurparken och de tyckte att det var äckligt rent ut sagt. Dåligt städat, madrasser var äckliga o.s.v.

• Ladythewinter
    Alby skrev 2012-07-20 17:46:18 följande:
    Jag har typ växt upp på Ölands djurpark, och alltid älskat det. Men på de sista åren så har djurparken förfallit lite.
    Kolmården är mycket mycket bättre, men om ni bor i småland så kan man ju åka dit över dagen bara?
    Har några bekanta som har sovit i stugorna på djurparken och de tyckte att det var äckligt rent ut sagt. Dåligt städat, madrasser var äckliga o.s.v.
    tänkte likadant, var där varje år som liten och tyckte det var suuuuuper kul, men nu, pinsamt att det är så dåligt. Om de la pengarna på att ruska upp stället, men tyvärr, de har ju fått en del dålig kritik i tidningarna genom åren.. 
  • c89
    Alby skrev 2012-07-20 17:46:18 följande:
    Håller med. Bor i Kalmar och har varit där många gånger. Det finns många djur att titta på och den delen kan vara värd, likaså är vattenlandet enligt mig rätt bra. Karusellerna håller jag mig dock borta från helt klart... bara polacker som jobbar där och underhållet är inte det bästa kan jag tänka mig... berg-och-dalbanan fick dom väl dessutom från grönan eller något efter att den gått sönder så många gånger...

Stugorna vet jag dock inget om...
  • c89

Så, kan säga att entrepris för EN dag och titta på djur och bada är värt. När det gäller boende skulle jag nog dock ta det säkra före det osäkra och boka hotell i kalmar eller bo på camping i färjestaden eller liknande...

• Ejin

var där förra året och kan hålla med övriga att det har förfallit endel. Slitet är det som sjutton på sina håll. 
    Bodde i en safaristuga o den var ju mini men annars ok....Om det är fint väder är de nog trevligt men annars hade jag nog valt hotell eller liknande... Dyrt som sjutton i inträde tycker jag.

Hade hellre valt kolmården om möjlighet fanns. Eller iaf bara åka en dag.. två känns för mkt

Vi ska ev åka till halmstads äventyrspark nästa vecka. Det är ju nyöppnat och verkar som de finns massor att göra. Dessutom kostar de bara 150 kr per person.

Men de kanske är just djurpark ni är ute efter.... 

Vi har varit på Halmstads äventyrsland. Var dock inget badväder då, men fanns mkt annat som kunde göras då. Vi ska dit igen när det är bättre väder så vi kan bada också..

Blir nog ngt annat ställe eller endagstur dit.. 

• Ejin

en varningens ord bara.. om ni ska semestra på öland. vad ni än gör... åk inte på kamelranchen utanför borgholm. De var de värsta och sämsta jag någonsin har besökt...

• izgo

Bor väldigt nära växjö, och det är ju inte alls långt till öland.
    Jag vet inte hur djuren ska fodras (typ lejon ska väl ha kött antar ja dock men övriga djur som krokodil/fåglar osv) så jag kan inte påstå attnde misskötts, kanske äter de när de är stängt ex under flera timmars tid på natten o lite på dagen? När ja va mindre minns ja att runt 14/15 gick polacker in genom "hemliga dörrar" som vi kallade dem o matade rätt mycket sen ut till nästs djur..
    I strutshagen ex finns de oftast kvar foder från typ morgonen(?) så jag tror de får mat...
    Tyckeer de har tänkt på de med skugga och "vara ifred" så djuren kan gå undan vilket med är ett plus enligt mig.

• karro72

sängarna tyckte jag var brist fälliga men de står manut med, annars så tyckte jag hela var en positiv upplevelse, från oss alla som var där

• Kiwi10

Rekomenderar tomelilla sommarland i Skåne eller Kneippbyn på Gotland!!!

Vi gör som så att vi åker ner till skåne o hälsar på min familj där o sover hos dem. tar tosselilla och zoo i köpenhamn istället. Billigare, man kan göra fler saker samt träffa familjen =)

Svar på tråden Ni som varit på Ölands djurpark....