• MrsBon­d
    Äldre 21 Jul 07:40
    34961 visningar
    20 svar
    20
    34961

    Missfall eller fortfarande gravid???

    Hej! Jag fick ett svagt plus på BIM-dagen och ett ännu lite starkare morgonen efter, ett par timmar senare började jag blöda och fick kraftig mensvärk som jag brukar få vid mens. Okej alltså.. Nu är jag ännu mer förvirrad. Det är 3:dje dagen som jag blöder nu.. Börjar dock avta nu. På jobbet kände jag mig jätte yr, har känt mig yr sedan en vecka tillbaka dock. SSK på jobbet tog ett blodtryck och det var klart förhöjt så jag åkte in till Gyn i Borås. Jag tog ett digitalt CB innan jag åkte bara för att förvissa mig om att jag inte var gravid längre.. Då visar testet till min stora förvåning "GRAVID 1-2 v"??? På Gyn gjorde de ett ultraljud och hon sa att det inte fanns några tecken på graviditet. Precis innan jag gick in så kissade jag massor då jag druckit en massa på vägen dit. Hon ville att jag skulle lämna urinprov så att dom kunde göra ett gravtest.. Fick klämma fram några droppar nästan genomskinligt urin. Testet visade negativt och jag blev idiotförklarad. Läkaren skrattade och sa att jag aldrig varit gravid och att jag bara har vanlig mens. Jag förklarade att jag tagit 3 CB tester och plussat i 3 dagar i rad + att jag gjorde det digitala 1 timma innan jag kom dit. Nej det måste vara fel på testet jag litar på vårt test då det är superkänsligt, sa hon. Får man behandla folk så? Usch! Vad tror ni, kan testerna visa fel? Kanske jag fortfarande har nåt där inne men att det är för smått för att synas? Vet inte vad jag ska tro.

  • Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid???
  • Äldre 21 Jul 08:55
    #1

    Det kan ju vara så att något finns trots

  • Äldre 21 Jul 08:57
    #2

    ...att du blödde. Det kan också vara så att Hcg inte gått ner ännu helt och att cb därför Vidar på graviditet fortfarande. Lättast är att testa om några dagar igen. Om du har starkare plus då så kontakts gyn igen.

  • Äldre 21 Jul 10:49
    #3

    Det kan ta upp till 6 veckor innan testen visar negativt för hcg inte har sjunkit , så testa då igen .

  • Äldre 21 Jul 11:29
    #4

    Jag hade likadant för några veckor sen. Fick plus på två gravtest vid BIM men två dagar senare började jag blöda. Blödde ca tre-fyra dagar och jag gjorde ett till test efter en vecka, vilket visade negativt. Fick ÄL två veckor efter första blödningsdagen.

  • MrsBon­d
    Äldre 21 Jul 11:44
    #5
    EmeliF skrev 2012-07-21 11:29:27 följande:
    Jag hade likadant för några veckor sen. Fick plus på två gravtest vid BIM men två dagar senare började jag blöda. Blödde ca tre-fyra dagar och jag gjorde ett till test efter en vecka, vilket visade negativt. Fick ÄL två veckor efter första blödningsdagen.

    Okej.. Antar att det bara att vänta nån vecka och sen testa igen. Men att bli behandlad på det viset! En läkare som står och hånler och säger att man aldrig ens varit grav Att man måste gjort testet fel. När man är ledsen och orolig för att man tror sig fått ett missfall. Inkompetent bemötande!
  • Äldre 21 Jul 11:50
    #6

    Väldigt oprofessionellt av läkaren. Hemskt att du blev behandlad så. Det är ju rätt svårt att göra fel med ett gravtest liksom, att dom ens sa så.

  • MrsBon­d
    Äldre 26 Jul 06:47
    #7

    Uppdatering... Nu har det gått en vecka sedan jag började blöda. Testerna jag gjorde runt BIM var ju väldigt svaga. Nu har jag tagit ett vanligt CB test och ett digitalt imorse som visar ett superstarkt plus och ett gravid 2-3 v på det digitala! Jag har fått ökade gravsymptom den senaste veckan så som illamående, yrsel och bröst som bränner och gör fruktansvärt ont. Så jag börjar tro att jag haft en genombrottsblödning istället för missfall. Ska kontakta Mvc på måndag ...

  • Äldre 26 Jul 10:56
    #8

    Såg dom nån Foster säck eller gulesäcken när du gjorde vul? Boka en ny tid till vul och se så det växer nått där så du inte har ett utomkveds . Jag hoppas att allt går bra och du har en liten bebis där inne!

  • MrsBon­d
    Äldre 26 Jul 22:35
    #9

    Tack.. Jag ska ringa Mvc på måndag och boka tid. Nej hon såg inga tecken på graviditet som hon sa, läkaren, när Hon gjorde ett vul. Men hon vispade runt rätt snabbt med staven där inne och dessutom så blödde jag fortfarande. Ja vi får se nästa vecka om det blir ytterligare ett vul. Håller lilla tummen för att det är en Bebbe kvar där inne.

  • Vera 30
    Äldre 28 Jul 22:36
    #10

    Jag  va med om  samma sak här om dagen i Borås. Hade ont i vänster sida i flera dagar och fick en tid för undersökning. Hade tagit CBD på BIM -2 och fått "GRAVID 1-2" 5 dagar senare fick jag neg på Gyns test, och blev i princip idiotförklarad. fick ingen rimlig förklaring till varför det kunde var neg och dom va tydliga med att deras tester va "tillförlitliga" och att jag inte va gravid.

     Blev riktigt frusterad och på vägen hem köpte vi ett nytt test. tog det direkt när jag kom hem och det visade fortfarnde gravid. Tog ett nytt igår som visade "GRAVID 3+" . Det onda har försvunnit så nu hoppas vi att lillen mår bra. Riktigt irriterande att dom har test som är sämre än de man kan ta själv, har lust att ringa upp och säga att ni har FEL.

  • MrsBon­d
    Äldre 30 Jul 09:20
    #11

    Jaha där ser man.. Asså jag blir så förbannad på hur man blir behandlad! Var det en liten utländsk kvinna du hade som läkare? Jag funderar fortfarande på vad jag ska göra åt det, göra en anmälan eller bara tala om för dom att dom gjort fel. Ringde Mvc idag, bor i herrljunga, men dom kunde inte göra något ultraljud eller blodprov här så jag blev hänvisad tillbaka till Borås.. Oh joy! Har verkligen ingen lust att gå tillbaka dit. Jag är i v. 5+6 idag om jag nu är normalt gravid. Jag vill bara få bekräftat att jag är gravid och att allt ser normalt ut, Nu! Fy för denna väntan.

  • Äldre 2 Aug 01:16
    #12

    Man kan testa positivt upp till nio veckor efter missfall. Jag testade positivt med clearblue digital 6 veckor efteråt. Och tredje gången jag testade ökade det från en till två veckor till tre till fyra veckor

  • Äldre 2 Aug 01:17
    #13

    Fast det ökade hade jag fått missfall. Håller alla tummar!

  • Karame­llsmur­fen
    Äldre 26 Aug 18:38
    #14

    Hur har det gått ts? Var du gravid? Var nämligen med om samma sak nyligen! Blödde, trodde det va mens, plussade 9 dagar senare och fattade nada. Tog 8 (!!) test som va positiva. Började blöda lite igen, for till akuten där de tar lite prover, en läkare kommer in och skrattar åt mig och säger "du är inte gravid och har aldrig varit. Det är en oregelbunden mens lilla gunman". Dagen efter tog jag ett nytt test som visade "gravid 1-2". For till kvinnokliniken där de inte såg några tecken på graviditet på vul, men blodprovet gjorde det.. Så nu sitter man här, vet inte om jag är gravid eller har haft missfall. Får veta imorgon!

  • Kakaa
    Äldre 5 Sep 13:34
    #15

    samma här negativa test, fick en blödning för 10 dagar sedan, slutade blöda efter fyra dagar, symtomfri 2 dagar efter blödningens slut.. och nu har alla symptom eskalerat, illamåendet har ökat och jag som aldrig gråter grät imorse för en skitfånig grej.. 

    läste på en sida att om man får missfall så tidigt som 5 veckan så försvinner oftast symtomen så fort blödningen slutat.. 

    jag blir inte klok.. jag blir galen..  

  • Äldre 24 Sep 09:45
    #16

    TS: hur har det gått? 

     

  • Äldre 10 Oct 09:21
    #17

    En barnmorska sa till mig att det negativt svar på testet kan vara fel medan ett plus inte är fel. sen är det tydligen så att man kan ha hormoner kvar i kroppen efter en graviditet men att skratta och håna en patient är etiskt fel och jag tycker att det borde rapporteras. Jag blev jätte illa behandlad på Huddinge Sjukhus när vi gjorde vår första ivf behandling. Efter att maken haft cancer så hade vi bara frysta spermier att tillgå vårt första  försök gav noll resultat och läkaren dömde ut alla de andra spermierna som fanns i frysen och sa att de var helt oanvändbara och att vi inte skulle å fler försök med egna spermier om vi ville försöka igen så var vi tvungna att använda en donator. Vi ville inte varken känslomässigt eller religiöst göra detta och hon hånade mig och skällde ut mig för att jag kände så. Efter en lång diskussion där jag var förbannad så frågade hon överläkaren och han sa att vi vi fick en chans till. Denna gång blev det befruktning dock ingen graviditet men läkare vet inte bäst alltid och de har ingen rätt att trycka ner oss.

    Stå på dig byt läkare eller till och med sjukhus.

    ha det gott nu

  • MrsBon­d
    Äldre 25 Oct 14:01
    #18

    Jag hade fått ett missfall.. Konstaterades på Sahlgrenska då mina hcg värden sjönk. Nu har jag gjort ett nytt försök och misstänker att jag är gravid igen. Ska testa imorgon ;0) Så nu håller jag tummarna att det går vägen denna gången.

  • Äldre 18 Jul 14:10
    #19

    HJÄLP!!! I söndags va min mens 5 dagar sen och plussade då på CB. På onsdagen hade jag hälsokontroll hos BM och när jag skulle ta gravtestet där blödde jag, och det visade negativt. Hade inga blödningen innan och va på toaletten bara några min innan jag gick in och inga blödningar då heller. OM missfall syns de på bara några sekunder efter blöding eller kan det ha varit en mellanblödning? Hade blödning hela onsdagen men på torsdagen har det avtagit lite och är mer slemliknade blödning. Väldigt förvirrad. Har någon varit med om samma sak? Positivt hemma som visar vecka 4 men negativt hos BM?

    Tack på förhand .

  • Äldre 2 Jun 11:57
    #20

    Hej

    Jag är på bim+3

    Fick svagt tre dagar sedan fortfarande svagt

    De kört va??

    Men symptomen är kvar

Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid???