• En till mamma

Vad för höst kläder köper ni till era barn som är mellan 2-3år?

Som rubriken lyder, vad för typ av höstkläder köper ni till era barn som är 2-3 år.

Sitter här och funderar på vad som behövs köpas, har redan fodrat galonställ och fodrade och ofodrade gummistövlar till dagis. räcker det?

Sedan funderar jag på om der räcker med skaljackan jag har till henne, med en fleece tröja under?  Innan det blir dags att ta på vinterkläderna. Har redan vinterjackan klar.

Sedan vad planerar ni att ha på fötterna på dem nu till hösten när det är tort ute. räcker det med gympar dojjor eller köper ni en höst sko? Kommer köpa henne vinterkängor till vintern men känner att det blir för varmt att ha under hösten.         

• Svar på tråden Vad för höst kläder köper ni till era barn som är mellan 2-3år?
  • Bite me

Gympaskor duger nog alldeles utmärkt vid torrt höstväder. SEn vilken jacka man har spelar nog inte så stor roll, men en skaljacka är ju bra mot vind, och bra kanske om det får plats en varm tröja under kanske. Överdragsbyxor brukar va bra på hösten, inte för varmt men ändå ett skydd. Som tidigare sagt, köp allt eftersom vad som behövs istället för att köpa allt nu. Kan ju bli att du köper något onödigt.

Your inner knowing is your only true compass
  • En till mamma

Fast jag är den som vill planera och köpa i god tid, hatar att springa runt och leta i panik för att man saknar massa saker. Sedan är jag nyfiken hur ni andra gör.

Tror att hon kan använda överdagsbyxorna som hon hade i våras, får kolla upp det.   

• Myrongen

Jag skippar galon, blir så svettigt. Köper vattentäta skalplagg i stället och brukar passa på under sommaren när mycket reas ut. Det är ju lite trist att mycket ytterkläder (främst vinteroveraller iof) tar slut rätt fort de kommer in, och så köper de inte in mer för säsongen. Perfekt att köpa nu :)

• hannis

Skalbyxor, skaljacka, vindfleece och fodrade gummistövlar.

• Dr Mupp

Såhär ser det ur för vår son som är 2.5

Skaljacka
    Skalbyxor
    Windstopper fleecejacka

Galonställ (jacka + byxor)
    Fleeceställ (jacka + byxor)

Skinnsko
    Gummistövlar
    Fodrade gummistövlar

Magiska vantar
    Galonvantar
    Tunn mössa
    Mellantjock mössa

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • En till mamma

Låter som om jag har hyfsad koll på läget. Tror att det enda jag behöver köpa är ett par bättre skor till hösten.
  • Queen Of Darkness

Till mina barn på 5 år, 4 år och 1 år har jag köpt detsamma (minstingen går inte på förskolan):

Funktionsjacka + överdragsbyxor. Vattentäthet 10.000 så slipper vi regnkläder oxå. En fleecejacka att ha under när den sista tiden innan vi byter till overall. Ofodrade gummistövlar och ett par gympadojjor.
    Eventuellt kanske oxå en "vanlig" höstjacka för de tillfällen vi åker iväg så dom slipper ha lekkläderna på sig då ;)

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Vad för höst kläder köper ni till era barn som är mellan 2-3år?