Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Varför använder ni toapapper?

Jag kan inte förstå varför så många använder toapapper vid toabesök?Känns det inte mer ohygienisk?Det finns bajs kvar i analen samt urin framtill.Tvättar man med vatten så känns det fräschare,man kan torka sej rent med toapapper.Själv har jag installerat handdusch och använder den.Hur jag kom på det,jo jag studerade utomlands i Egypten i 1 år,bodde hos en värdefamilj,en underbar familj.Där fick jag lära mej att tvätta rumpan istället för torka.

Så säg mej varför föredrar ni toapapper?

• Svar på tråden Varför använder ni toapapper?
  • Anonym (..)

Bara en fråga.. hur tvättar du i analen (eftersom du påpekar att det finns bajs kvar där när man bara torkar)?
    Jag föredrar papper för att det luktar bajs om fingrarna annars, även om man tvättar händerna noggrant med tvål.. Men är man lös i magen så är dusch bra, då får man ju bort skiten ganska lätt..

• YummyMami

Föredrar ha något mellan hand och bajs, att bara duscha av hjälper inte utan man måste ju gnida lite. Därför är papper the shit!

Mor och dotter om viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Anonym

Men herregud, hur "hygienisk" får man bli?! Klart att man blir fullt tillräckligt ren med toapapper. Man torkar, tittar på pappret, torkar, tittar på pappret och så håller man på så tills pappret är vitt efter tork. Då är det rent!!

• Anonym (D)

Jag använder papper eftersom jag har tränat in en bra teknik för hur man gör. Har ju övat sedan jag var liten.

Jag tänker mig att det blir slabbigt och omständligt att tvätta med vatten. Man måste väl torka sig torr efteråt också, eller? Med vad i så fall? Nej, då tar jag hellre och blöter pappret lite, de gånger jag känner att det behövs. 

Men jag ser inget fel i att andra använder vatten istället. Tycker man får göra som man vill. 

• Frontline

Hur gör du om du är borta och inte har tillgång till en dusch?
    Har du med dig en vattenflaska in eller ger du helt enkelt fan i att skita, fast det kan ju bli skitjobbigt om man är borta ett längre tag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (😏&#12852)

Asså ärligt talat så tycker jag att det är så ofräscht att torka sig med bara papper. Tur att vatten finns, jag har också hemma en lite. Dusch installerat och först torkar jag mig med papper tar bort det mesta äckliga sen tar jag duschen. Det blir rent inget som luktar och rester, nu är ju jag en kvinna så jag är inte hårig där bak. Men tänk dig män som är håriga och är lös i magen och bara torkar sig med toa papper som fastnar i håret blä säger jag bara, då kan det vara skönt att ta en liten dusch det är många som Jag har träffat är inte noga med nedre toalett... Men men man är ju olika som tur är 😁😁

• Guld Nougat

Tror du handdusch bara finns i Egypten eller? Jag använder toapapper för att jag ska kunna bli ren efter toalettbesök och för att huden inte mår bra av att tvättas flera gånger dagligen.

• Anonym

Helt ärligt så kompletterar jag toapappret med babyvåtservetter ibland, då blir jag lite renare och fräschare.

Svar på tråden Varför använder ni toapapper?