• Anonym

Varför använder ni toapapper?

Jag kan inte förstå varför så många använder toapapper vid toabesök?Känns det inte mer ohygienisk?Det finns bajs kvar i analen samt urin framtill.Tvättar man med vatten så känns det fräschare,man kan torka sej rent med toapapper.Själv har jag installerat handdusch och använder den.Hur jag kom på det,jo jag studerade utomlands i Egypten i 1 år,bodde hos en värdefamilj,en underbar familj.Där fick jag lära mej att tvätta rumpan istället för torka.

Så säg mej varför föredrar ni toapapper?

• Svar på tråden Varför använder ni toapapper?
  • Anonym (..)
    Anonym (😏㈴) skrev 2012-07-21 15:52:14 följande:
     nu är ju jag en kvinna så jag är inte hårig där bak.
    ???

Har inte kvinnor hår mellan skinkorna? Är jag en man?
  • Frontline
    Anonym (..) skrev 2012-07-21 16:06:36 följande:
    ???

Har inte kvinnor hår mellan skinkorna? Är jag en man?
    Min fru med isf Förvånad
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

jag torkar först, sen duschar jag, när jag har bajsat. Känns trevligast.

• Anonym (😏&#12852)

Klart kvinnor har det men inte alla 😌 inte jag iallafall . Sen går det inte gemföra kvinnor och män. Män är mer hårigare än vad kvinnor är that's it bara.

• Längtande83

Jag duttar på vatten på toapappret- sen torkar jag torrt med torrt papper. Jag tycker det blir slabbigt med handdusch- testade i Thailand när vi var där sist. 

• UmmHamza

Jag använder först toapapper sen tvättar jag. Dessutom använder jag toapapper för att snyta mig m.m.

• Jellybeanbaby

Fransmän och spanjorer älskar sina bidéer så det är verkligen inget nytt koncept...

Jag torkar bort bajs tills det inte finns mer och sista gången tar jag vatten på papperstussen... Jag köper det bästa toapappret som inte luddar.

• Anonym
    Anonym (D) skrev 2012-07-21 15:35:05 följande:

Jag använder papper eftersom jag har tränat in en bra teknik för hur man gör. Har ju övat sedan jag var liten.

Jag tänker mig att det blir slabbigt och omständligt att tvätta med vatten. Man måste väl torka sig torr efteråt också, eller? Med vad i så fall? Nej, då tar jag hellre och blöter pappret lite, de gånger jag känner att det behövs. 

Men jag ser inget fel i att andra använder vatten istället. Tycker man får göra som man vill. 

• Anonym (kvinna)

Så här blir bra: vanligt toapapper tills pappret ser nästan rent ut, därefter våtservett (för baby går bra) för att få bort de sista bajsresterna/spåren. Sen lite toapapper i stjärten för att torka bort det "våta" från servetten. Känns mycket fräscht!!

• Guld Nougat

Eller så har man lärt sig att torka rent med vanligt toapapper utan en massa chemikalier på...

• SuperDanil
    Guld Nougat skrev 2012-07-21 22:16:58 följande:
    Eller så har man lärt sig att torka rent med vanligt toapapper utan en massa chemikalier på...
Svar på tråden Varför använder ni toapapper?