Kan det vara autism?
Om jag beskriver min son som:
Leker i stort sett endast med bilar. Ibland bygger han med duplo
Han tycker iofs om att hålla på med Lottospel och Memory men kan inte koppla ihop två och två eller att lägga bilden på skorna på brickan där skorna också är.
Sover med sina bilar och ska gärna ha en 2-3 st i sängen, har aldrig tyckt om nallar eller liknande.
Hälsar gärna på folk och säger hej men är svår att få kontakt med om man t ex ska spela spel. Tittar dig i ögonen en kort stund och sen är blicken borta.
Kan sitta en bra stund och leka med min Iphone och sköter hela själv. Inkl byter bakgrundsbilder, lägger bud på Tradera och lägger in nya telefonnummer osv osv.
Leker helst för sig själv, ligger oftast på golvet och kör med en bil eller går omkring ute och utforskar.
Det är alltid någon kroppsdel som måste röra sig. Typ tårna viftas det alltid på.
Cyklar inte på 3 hjulingen eller på sin bobbycar utan den ska alltid dras och sen parkeras.
Ibland hittar man bilar fint parkerade men ibland kan man man hitta dom slängda överallt.
Han är en riktig spjuver och ett litet busfrö.
Sen med talet, pratar mest sitt egna språk.
Så vad skulle ni tro? Jag vet att ni absolut inte kan sätta diagnos och som jag skrev i en annan tråd så är bollen lite i rullning med Logoped och en psykolog ska kontaktas, :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 19:26
Ska tillägga att han blir 2,5 år nu i augusti.