Inlägg från: Anonym (otippat!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otippat!!!)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Jag kunde inte låta det bero när det står Blodsmitta på en orange lapp på första bladet att fortsätta läsa. X har i sena tonår missbrukat Amfetamin intravenöst. Och vid ett tillfälle delat spruta med för henne en okänd kvinna och blivit smittad av Hepatit C och numer utläkt hepatit B. Jag har fullständig panik! Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen. Dessutom står det att hon sedan 2010 varit diagnoserad av emotionell instabil personlighetsstörning. Vi har aldrig haft skyddad sex med kondom och vi har även haft analsex, hur kan jag veta om jag blivit smittad av hepatit? Och vad tycker ni jag ska göra? Kan ju säga att tilliten sjunkit till botten. Vi har varit ett par i två år och sambo i tre månader. Jag kan ju inte lita på henne när hon ev kan ha utsatt mig för smitta.?????

• Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.
  • Anonym (otippat!!!)

Jag tror hon har gjort nåt olagligt, det är straffbart att underhålla sån här info från sin sexpartner. Jag kommer ta upp det med henne, packa mina saker och ge mig av för hon kan ju inte ha nåt intresse av min hälsa. Fy fan!

• Anonym (otippat!!!)

Hepatit c kan smitta vid samlag, vid mens är risken som störst eller vid analsex då ytliga blodkärl gärna går sönder.

• Anonym (otippat!!!)

Det här är det första som tyder på en jävligt instabil person!

• Anonym (otippat!!!)

Jag har nu talat med psykbrytet!!!! Hennes hepatit B är läkt inte C och nu ska hon genomgå nån behandling med nåt som påminner om cellgifter. Jag skiter i borderline, hon har betett sig som en normal tjej tills nu.

• Anonym (otippat!!!)

Hon har utsatt mig för smitta och skulle jag vara smittad även grov misshandel. Att hon inte velat tala om hennes psykiska status skiter jag i, men det är knappast kärlek det hon utövat väl medveten om att det är lagstadgat. Hoppas nu på negativa provsvar, annars får hon skaka gäller lr betala ett feta böter.

• Anonym (otippat!!!)

En idiots försvarstal lät såhär...risken att smitta är jätteliten. Jag älskar ju dig och skulle ALDRIG utsätta dig för nåt farligt om jag visste det va hundraprocentig risk. seriöst, förstår nu varför hon har den diagnos hon har.

• Anonym (otippat!!!)

Svarar på någras frågor. Vi har precis flyttat ihop, jag sorterade bland våra papper och satte in i pärmar när jag fick se journalen. Kondom, när, jag var nytestad när vi möttes för två år sedan, hon likaså sa hon, jag ville väl såklart inte tro att hon ljög mig rätt upp i fejjan?!

• Anonym (otippat!!!)

Såklart det är någon med hepatit som lägger ut en så korkad kommentar. Jag har hjärtat precis där det ska vara, däremot kan hon ej va innehavare till varken ögon eller hjärna. Informera ev sexpartner om din smitta. Min morbror dog av hepatit C, han va sprutnarkoman precis som du säkert är. Orka tillbringa 30 år med en sån? Har du läst smittskyddslagen gubbe?

• Anonym (otippat!!!)

Godmorgon. Jag har inte överreagerat, hon är en @#!#$#@ som inte följt lagen!!! Och inte brytt sig om mig, nu ere min tur att skita i henne.

• Anonym (otippat!!!)

Hon är anmäld, men jag har INTE blivit smittad. Fick svar nyss.

• Anonym (otippat!!!)

Var har jag skrivit att jag blivit testad? Stämmer inte, tror jag skrev ungefär hon är anmäld fast jag är inte smittad....finns det fler infallsvinklar på den än att jag varit och testat mig?

Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.