Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Jag har varit med om samma sak. Min dåvarande sambo (som jag hade varit tillsammans med i nästan 2 år) hade varit på vårdcentralen när jag hittade några papper han fått med sig där det stod om hepatit C-behandling. Jag frågade om han hade det och han erkände att han hade det och det kom även fram att han vetat om det under många år... Nu hade det gått så långt att vården ansåg att han behövde genomgå en behandling. Och han hade inte knystat ett ord om detta till mig. Jag fick panik då man hört att det kan smitta sexuellt (även om det är ovanligt) och beställde tid för provtagning direkt... vilket tack o lov var negativt. Men min tillit fick sig en ordentlig törn. Hur kan man leva med någon i 2 år och inte berätta en sån sak? Valde dock ändå att ge vårt förhållande ett försök men det gick inget vidare... klarade inte ens att ha sex med honom. Inte en enda gång efter beskedet hade vi sex och tillslut lämnade jag honom... Vi hade dock även andra problem i vårt förhållande som också påverkade mitt beslut att lämna. Fast även om vi inte haft några andra problem tror jag det hade blivit väldigt svårt att fortsätta efter ett sånt svek... Det är ju inte direkt nån ofarlig könsjukdom som går att behandla på ett kick vi snackar om. Även om risken för smitta är liten så finns den där... Vet inte hur ni haft det i övrigt och vill inte råda dig till vad du ska göra... förutom att gå och testa dig... men beslutet om du ska stanna eller gå är helt upp till dig.

Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.