• Anonym

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Det är ytterst ovanligt att Hepatit C smittar vid samlag. Förstår att du känner dålig tillit då hon undanhållit det för dig. Men jag tror inte att du har något att oroar dig över. Ta det med henne, säg att du såg lappen och undrar varför hon inte sagt något.

• Anonym

Har du inte märkt av hennes psykiska sjukdom?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-21 21:38:56 följande:
    Har du inte märkt av hennes psykiska sjukdom?

Hon är ju medicinerad
  • Anonym
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-21 21:19:50 följande:
    Jag kunde inte låta det bero när det står Blodsmitta på en orange lapp på första bladet att fortsätta läsa. X har i sena tonår missbrukat Amfetamin intravenöst. Och vid ett tillfälle delat spruta med för henne en okänd kvinna och blivit smittad av Hepatit C och numer utläkt hepatit B. Jag har fullständig panik! Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen. Dessutom står det att hon sedan 2010 varit diagnoserad av emotionell instabil personlighetsstörning. Vi har aldrig haft skyddad sex med kondom och vi har även haft analsex, hur kan jag veta om jag blivit smittad av hepatit? Och vad tycker ni jag ska göra? Kan ju säga att tilliten sjunkit till botten. Vi har varit ett par i två år och sambo i tre månader. Jag kan ju inte lita på henne när hon ev kan ha utsatt mig för smitta.?????
    Hon har borderline, det smittar inte och går att bli frisk från men det andra.. Tja... Illa!
  • Anonym
    HäxanSurtant skrev 2012-07-21 21:55:36 följande:
    Öhhhhhh det andra går också att bli frisk ifrån tadaaa förmodligen enklare och snabbare än man blir frisk från boderline misstänker jag... om det nu är samma som instabil personlighetsstörning vill säga

Sen är det ju med alla psykiska åkommor att de är olika och högst individuella, alltså man har olika problemnivå och problem överlag av det hela, tja för folk är olika antar jag =)
    Beror helt på vilken vård man får och terapi. Dock med tanke på hur psykvården inte fungerar så blir det för många ett livslångt handikapp.

Går inte att jämföra dessa två då Borderline INTE smittar.
    Borderline benämns just som emotionell instabil personlighetsstörning. Ett ganska hemskt namn på nåt som inte är så jävla illa trots allt.

Men jag nämnde bara det JAG kunde lite mer om.
    Hepatit är jag öht inte insatt i mer än att man bör ha handskar vid kontakt med kroppsvätskor och att det smittar, detta då jag arbetade för en kvinna som hade hepatit C (om jag inte minns heeelt fel)
  • Anonym

Till TS: Fyfan vad illa av din sambo! Hur kan hon medvetet välja att inte berätta för dig om sin smitta. Det är väl höjden av egoism och total avsaknad av empati och omvårdnad av dig! Hon har ju kunnat smitta dig med hepetit C hela tiden om ni haft oskyddat! Skiter hon i det bara?! och att hennes hepatit b är utläkt är ju bra, men ärlighet i ett förhållande..likaså hennes borderline. Jag skulle dra om jag vore som du. Om hon kan undanhålla en farlig smitta som man enligt lag måste berätta om, ja då är hon inte inte att lita på!! Och så länge också som ni varit ihop.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-21 21:39:53 följande:
    Hon är ju medicinerad

Var står det?
  • Anonym
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-21 22:32:18 följande:
    En idiots försvarstal lät såhär...risken att smitta är jätteliten. Jag älskar ju dig och skulle ALDRIG utsätta dig för nåt farligt om jag visste det va hundraprocentig risk. seriöst, förstår nu varför hon har den diagnos hon har.
    Risken att smitta är jätteliten säger hon?! Ok, men det finns alltid en risk!!! Hon valde medvetet att riskera sin älskades hälsa alltså? Hon säger att hon älskar dig och skulle aldrig utsätta dig för något farligt. Eh fast det har hon ju gjort i två år!! Vilken sopa och egoist.
  • Anonym

Tycker verkligen att du ska anmäla. För andras och för din skull. För om man inte anmäler och får stopp på sådana här idioter har de möjlighet att smitta andra.

• Anonym

Smittan kanske inte är stor vid sex men då tänker jag såhär, dom har inte haft sex EN gång utan massor antar jag under 2 års tid vilket gör det hela mycket mer riskfyllt, någon gång kanske med små sår utan att veta att dom finns osv.. 
    Jag skulle blivit skitsur om någon gjorde så mot mig.

Och vadå kondom?? Har man kondom i ett tvåårigt förhållande hela tiden ifall man använder sig av andra preventivmedel? Eller väljer att vara utan preventivmedel helt när man är i ett förhållande.

Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.