Inlägg från: Anonym (vet hur man mår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vet hur man mår)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Whitetrash86 skrev 2012-07-21 21:23:49 följande:
    fråga henne lugnt varför hon inte sagt något.. kan ju vara så att hon skäms jätte mycket pga detta och ligga i tron att du kommer lämna henne om hon skulle sagt något.

För att veta om du blivit smittad så är det bara att gå ner till vården och be om ett test. 

Nu har ni iofs varit ett par i två år, annars hade jag förstått om hon väntat med att säga det.
    Jag har blivit smittad vid en operation som liten, antagligen när jag var liten, men de har ju kollat varje gång jag varit inne på nya operationer utan att hitta något. När de hittade min smitta på 90-talet trodde de först att det var akuthepatit (då sjunker värdet hela tiden och det gjorde och gör min smitta). Jag har jättelite mängd kvar i kroppen.

Jag går på kontroll vartannat år och mängden i kroppen sjunker fortfarande och är nere på tack och lov pyttenivå.

Min smitta misstänker de kommer från när jag födes och fick blod innan blodet kontrollerades. Men fortfarande 1992 var det personer som smittades via blod från sjukhus fast det skall vara testat då. För min del använder inte sjukhuspersonal alls den skydd de hade i början, vilket känns jättebra.

Vet att detta inte gör dig gladare TS, men kan bara ge dig rådet att fråga, och bli inte upprörd när hon berättar. Det tar mycket energi för att berätta en sådan sak.          

Fråga din sambo om hon kanske kan få hjälp och behandling för sin hepatit.

Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.