• Anonym (C)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Hejsan.

Förstår att du är orolig. Och det där var inte shysst. Har själv hepatit c och, det är sant att risken att smittas av det vid samlag är nästan obefintlig.Det har faktiskt ännu inte bevisats ännu att det ens smittar så. Men ändå.. Jag hade inte låtit  bli att berätta. Man får ju ett papper på vilka skyldigheter man har som smittad där det står att man måste uppge sånt. bla för ny partner.

Dock tror jag inte du behöver vara orolig. Har själv fött två barn sen jag blev smittad och ingen av dem fick de.   

• Anonym (C)

Min partner har Hepatit C efter att ha blivit stucken med en spruta (ej narkoman själv). så fort min partner fick beskedet berättade denne det för mig. denna hade ont i magen och var väldigt nervös för min reaktion. hepatiten är inget hinder oss emellan. jag har istället kollat upp info så mkt jag kan för att läsa på om just hepatit c. det är ovanligt att det smittar vid sex, men en viss risk finns endock. och ja din flickvän är skyldig att berätta och kan åka dit om hon ej gör det. jag förstår din oro och besvikelse. ta prover via sjukvården för att se om du fått hepatit. det är inte alltid det smittar heller, det beror på vilken typ av hepatit det är. en del som har tur läker den bort för/försvinner, andra blir väldigt dåliga.

• Anonym (C)
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-22 14:04:58 följande:
    Hon är anmäld, men jag har INTE blivit smittad. Fick svar nyss.
    hepatit c kan ta upp till ett halvår innan det visar sig på tester så fortsätt testa dig... för min respektive syntes det på tester först efter ca 6 månader.
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2012-07-22 16:04:32 följande:
    De har haft sex i två år, så det skulle synas nu om han vore smittad.
    ej om han blivit smittad först nu under senaste tiden. han behöver ej ha blivit smittad direkt. så jo, jag tycker det är en bra ide att fortsätta testa sig ett tag.
  • Anonym (C)
    Anonym skrev 2012-07-22 16:06:29 följande:
    .

hur ska du ha det, har du hepatit c eller har din partner det? Eller har ni båda gått och råkat få det på olika håll? Lite taskigt att skaffa barn tycker jag, risken finns ju att även de får det, nu var inte så fallet men det hade kunnat vara så :s
    vi är två olika personer som har råkat använda samma nick, vilket jag upptäckte efter mitt första inlägg.
  • Anonym (C)
    .

hur ska du ha det, har du hepatit c eller har din partner det? Eller har ni båda gått och råkat få det på olika håll? Lite taskigt att skaffa barn tycker jag, risken finns ju att även de får det, nu var inte så fallet men det hade kunnat vara så :s
    skaffar man barn ihop smittas isf barnet vid en ev förlossning, ett barn får det ej per automatik för att båda dennes föräldrar har det.
  • Anonym (C)
    .

Jag är den första som skrev. Vi råkade använda samma signatur bara. Jag har hepatit. Hon som skrev efter mig har en partner som är smittad.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2012-07-22 21:37:18 följande:

Jag är den första som skrev. Vi råkade använda samma signatur bara. Jag har hepatit. Hon som skrev efter mig har en partner som är smittad.

Och vaddå taskigt att skaffa barn. Vet du överhuvudtaget nåt om hepatit? Jag torde ha mer kunskap och dessutom veta att riskerna är obefintliga med min smittsamhet. De kollade det på mig på min infektionsklinik.

Jäkligt less på fördomar!!  
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.