Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

GeRDiS skrev 2012-09-10 17:08:01 följande:
    Har inte läst allt, men hepatit c kan inte läka ut, du kan vara syptomfri men smittan e livslång, dessutom smittar det bara via blodet,
    Jo, hepatit C kan läka ut av sig självt. Isf händer det väldigt snart efter smittotillfället. Sen kan det botas också, med olika odds beroende på genotyp.
  • Anonym (Ellen)
    GeRDiS skrev 2012-09-10 19:09:04 följande:
    Konstigt att min pappa levde med sin i 20 år och läkarna sa att man inte kunde bota, bara vara symptomfri!!
    Tja, antingen så hade din pappas läkare dålig koll eller så hade han andra medicinska tillstånd som inte tillät medicinering.
  • Anonym (Ellen)
    Mumintroll89 skrev 2012-09-11 05:35:33 följande:
    Hepatit C försvinner aldrig som någon här påstod. Den ligger alltid latent i kroppen. Så en person som har HC kan aldrig i hela sitt liv ge blod t.ex. HC behöver inte bryta ut och bli en inflammation utan bara ligga och ligga typ.
    Du har fel.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (haft) skrev 2012-09-11 22:00:50 följande:
    Jag har behandlat bort min hepatit c, och är nu avskriven hos smittskyddverket. Jag får inte donera blod men donera organ till anhöriga om det skulle behövas.
    Så jäkla pinsamt med folk som skriver utan att ha koll!!!
    Stenålders fakta som man litar blint på
    Får jag fråga varför du inte får ge blod?
    Vilken genotyp hade du, och hur lång blev din behandling?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (haft) skrev 2012-09-11 22:12:00 följande:
    Vet faktiskt inte varför, men det är väl någon regel med det.

Jag hade genotyp 3, behandlades i 12 veckor.. Jag var virusfri efter första injektionen därav 12 veckor behandling.. Annars är det mellan 12-24.. Lämnade mina sista prover innan sommaren då 8 månader efter sista sprutan och den helt borta, fick lämna 2 prover med 2 veckor mellanrum innan man blir friskförklarad.
    Tack för ditt svar. Vad skönt att du blev frisk, och att du fick den korta behandlingen.
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.