• Anonym

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

HäxanSurtant skrev 2012-07-21 22:03:13 följande:
    Fast varför? Hon kanske inte ens gjort något som enligt lag är fel? Men man kanske skall lämna ändå enligt dig bara för at man inte vänder in och ut på sig själv och berättar allt man varit med om från den dagen man föddes tills man möter sin partner? Obestämd
    Att man varit sprutnarkoman och dragit på sig diverse sjukdomar kanske inte är att betrakta som "allt man varit med om"?
  • Anonym
    GrodanHopp skrev 2012-07-22 03:53:32 följande:
    Hoppla så fel man kan ha!
    Man får inte ha sex med någon utan att tala om att man har hepatit C.

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar.../
    Aktuella läkare vid Karolinska universitetssjukhuset har en annan syn och jag har påtalat för redaktionen om felaktigheten.

Mycket troligt att Johan Berglund var aktiv på 70-talet då Hepatit C först upptäcktes och har fått sin information om ämnet från en kurs, du vet såna där man måste gå på för att lära sig nya saker, på den tiden så "avled" man av Hepatit C.
    EnAnonumius skrev 2012-07-22 07:24:57 följande:
    Jag FÖRSTÅ vad jag läser på diverse siter. Så vad är din jävla poäng?

"Smittskyddslagen säger allt om alla infektioner som ingår däri, förutom Hepatit C och HIV. HIV skiljer sig från de andra för att den anses allvarligare, och smittade har ytterligare krav på sig utöver alla andra sjukdomar. Hepatit C har också andra föreskrifter än vad som anges i smittskyddet, bla. att man inte behöver informera sexpartner om sin sjukdom."

Ja och det förstod JAG med. Om du hade valt att läsa inlägget i stället för att hitta på eget innehåll i mitt inlägg så har jag INTE missat detta.  Så varför sitter du och hittar på eget innehåll i mitt inlägg?
    Eh?? Ta om det där, på svenska helst.
  • Anonym
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-22 14:04:58 följande:
    Hon är anmäld, men jag har INTE blivit smittad. Fick svar nyss.
    Ledsen att göra dig besviken men testet måste tas sex månader efter ert senaste ligg annars är det liksom ogjort...

När du får kopior på anmälan kan du väl ladda upp det någonstans, vill se om du åtalas för något när åklagaren lägger ner anmälan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-22 15:42:58 följande:
    Ledsen att göra dig besviken men testet måste tas sex månader efter ert senaste ligg annars är det liksom ogjort...

När du får kopior på anmälan kan du väl ladda upp det någonstans, vill se om du åtalas för något när åklagaren lägger ner anmälan.
    Det stämmer inte, hon har ju haft sjukdomen i flera år så det räcker med att de haft samlag i ett halvår innan testet togs, och sedan när det är negativt inte har samlag igen, för då blir det ogjort.
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2012-07-22 16:03:14 följande:
    hepatit c kan ta upp till ett halvår innan det visar sig på tester så fortsätt testa dig... för min respektive syntes det på tester först efter ca 6 månader.
    De har haft sex i två år, så det skulle synas nu om han vore smittad.
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2012-07-21 22:47:07 följande:
    Hejsan.

Förstår att du är orolig. Och det där var inte shysst. Har själv hepatit c och, det är sant att risken att smittas av det vid samlag är nästan obefintlig.Det har faktiskt ännu inte bevisats ännu att det ens smittar så. Men ändå.. Jag hade inte låtit  bli att berätta. Man får ju ett papper på vilka skyldigheter man har som smittad där det står att man måste uppge sånt. bla för ny partner.

Dock tror jag inte du behöver vara orolig. Har själv fött två barn sen jag blev smittad och ingen av dem fick de.   
    .
    Anonym (C) skrev 2012-07-21 22:50:27 följande:
    Min partner har Hepatit C efter att ha blivit stucken med en spruta (ej narkoman själv). så fort min partner fick beskedet berättade denne det för mig. denna hade ont i magen och var väldigt nervös för min reaktion. hepatiten är inget hinder oss emellan. jag har istället kollat upp info så mkt jag kan för att läsa på om just hepatit c. det är ovanligt att det smittar vid sex, men en viss risk finns endock. och ja din flickvän är skyldig att berätta och kan åka dit om hon ej gör det. jag förstår din oro och besvikelse. ta prover via sjukvården för att se om du fått hepatit. det är inte alltid det smittar heller, det beror på vilken typ av hepatit det är. en del som har tur läker den bort för/försvinner, andra blir väldigt dåliga.
     hur ska du ha det, har du hepatit c eller har din partner det? Eller har ni båda gått och råkat få det på olika håll? Lite taskigt att skaffa barn tycker jag, risken finns ju att även de får det, nu var inte så fallet men det hade kunnat vara så :s
  • Anonym

Jag har liksom du TS för mig att man, om har t ex HIV eller hepatit C, är skyldig att tala om det.

• Anonym
    cruz skrev 2012-07-22 16:23:14 följande:
    TS: Har du fått provsvar idag, på en söndag mitt i semestertider?!!! I så fall är sjukvården bättre än jag trodde. När vi stuckit oss på kanyler i jobbet så har det tagit veckor att få svar...
    ...fast detta visste vi ju redan, baserat på h*ns kunskap i ämnet Solig
  • Anonym
    Anonym (S.H.I.T) skrev 2012-07-22 18:57:54 följande:
    och där sjönk TS till en nivå som är lägre än GlocalNet.. undra just vem som har mest störning av er två, dig och din sambo alltså...

Hahaha
  • Anonym
    CherryBomb89 skrev 2012-07-22 20:08:42 följande:
    Öööh dom hade vart tillsammans i 2 år,många som använder kondom i långvariga förhållanden då........
    Hihi, precis men nu kommer jag att tänka på en annan tråd, om att bli ofrivillig fader. Där är det plötsligt det omvända, ska man knulla så vet man vilka konsekvenser som kan bli :)
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.