Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Osmaklig present

Anonym (Galgar) skrev 2012-07-22 18:39:25 följande:
    Ju mer jag sitter här och funderar desto mer känner jag mig som en idiot för att jag gifte mig med honom från början och trodde att han och jag skulle kunna bilda familj. :(
    Han har sina barn här varannan helg och det enda han gör då är att klanka ner på dem och går runt och suckar. Han visar inget intresse i dem överhuvudtaget.

Jag är en sån idiot för att jag någonsin trodde att det här skulle gå...
    Usch vad trist! Stackare!

Det första man tänker på är ju att det var trådgalgar du fick och att de har fyllt en funktion som abortverktyg i forntiden, på den tiden då många kvinnor dog pga misslyckade abortförsök utförda på nån skitig bakgata.

Mannen låter särdeles oempatisk... jag kan inte förstå vilken sorts reaktion han förväntade sig...
  • Jellybeanbaby
    Juronjaure skrev 2012-07-21 22:28:22 följande:
    Det "skämtet" tycker jag bevisar att han är RIKTIGT STÖRD!!!
    Lutar åt det hållet. TS jag hoppas du
    1) gör slut
    2) inte behåller barnet
    3) försöker starta om ditt liv på nytt utan det svinet.
  • Jellybeanbaby

Wikipedia berättar att abort är/har varit en kontroversiell fråga globalt:

I det forna Sovjetunionen och dess satellitstater var både preventivmedel och aborter legala. På grund av bristen på preventivmedel användes aborter ofta istället för preventivmedel; många kvinnor har därför genomgått 8-15 aborter före 30 års ålder.

1920 - Lenin legaliserar abort i Sovjetunionen. 1935 - Island tillåter abort. 1936 - Stalin ändrar abortlagen i Sovjetunionen för att öka befolkningstillväxten. 1938 - Sverige tillåter en begränsad abort. 1967 - "Abortion Act" godkänns i Storbritannien (utom Nordirland). De amerikanska delstaterna Kalifornien och Colorado tillåter abort. 1971 - Abort ("Medical Termination of Pregnancy Act") legaliseras i Indien. 1973 - USA:s högsta domstol beslutar i målet Roe mot Wade att delstatsförbud mot abort under första och andra trimestern bryter mot konstitutionen. Abort under tredje trimestern godkänns om kvinnans läkare anser att en graviditet är skadlig för hennes hälsa. 1974 - Sverige tillåter abort fram till slutet på den 18:e veckan. 1988 - Frankrike legaliserar hormonpillret Mifepriston för att kvinnor själva lätt ska kunna avsluta en tidig graviditet i hemmet i stället för senare på sjukhus. 1993 - Polen förbjuder abort utom vid våldtäkt, incest, svåra missbildningar eller om graviditeten är livshotande för kvinnan. 2010 - Spanien tillåter abort fram till slutet på den 12:e veckan. Det görs uppskattningsvis 50 miljoner aborter i världen varje år. Av dessa är närmare 30 miljoner legala och nästan 20 miljoner är illegala abortingrepp. Uppskattningsvis dör 68 000 kvinnor varje år i samband med en illegal abort, vilket motsvarar ungefär 0,3 procent av de kvinnor som genomgår en illegal abort.
    /Wiki
  • Jellybeanbaby
    Anonym (zandra) skrev 2012-07-22 21:36:46 följande:
    Jag måste få fråga.. varför ska TS göra abort om hon inte vill? vad spelar det för roll om mannen är ett svin. TS och barnet kan få ett underbart liv utan honom. Jag tror inte det skulle vara några svårigheter för TS att få ensam vård. TS har ju sagt att hon inte vill göra abort.
    Jag tycker att du, TS, ska behålla barnet och starta om, bara du och barnet och du kommer hitta kärleken igen. Du kommer få en familj! Glad 
    Har du pratat med din man om allt som hänt. Vad säger han?
    Tusen kramar   
    Jag var den som sa att hon kanske skulle fundera på abort. Vill hon helt ärligt ha ett barn med en man som uppenbart är psykopat?
    Det var så jag tänkte. Jag hade inte gjort det kan jag bara säga. Men alla är olika.

TS du bör känna till att om du skaffar ett barn tillsammans med honom så innebär det LIVSLÅNGA BAND er emellan, tjafs om umgänge och pengar, bitterhet från hans sida osv osv... Tänk på det. Jag hade inte velat leva med ett sådant Damokles svärd över min nacke.

Hursom, läser ovan att TS åtminstone tagit till sig att karlsloken inte är nåt att ha. BRA TS!
  • Jellybeanbaby

Alltså jag hade inte skaffat barn med en sån man....

Men vill ändå säga "heja heja! till "Galgar".

• Jellybeanbaby
    Anonym (Mi) skrev 2012-07-23 16:59:18 följande:
    Om jag hade varit gravid så hade jag behållit barnet! Även om jag så skulle få ta hand om det själv!
    Även om det innebär att i resten av ditt liv tvingas ha kontakt, kommunikation och allt vad som ingår i skolgång, föräldramöten, umgänge, underhåll etc etc med den karlsloken?

Är det verkligen värt ens psykiska välbefinnande?
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-07-31 15:33:13 följande:
    Galge är synonym för död. Det är ingen hemlighet. 

Han visste om det.  
    Fel. Stålgalgar = forna tiders abort"läkare" i gränderna. Många kvinnor mötte sin död på det sättet, så visst kan man säga att det är "död" men jag tror du tänker på "galgbacken".

Från answers.com

-What is a coat hanger abortion?

-When a pregnant woman bends open a coat hanger and sticks it up her vagina and agitates the fetus sac inside. The body then thinks something is wrong and aborts the baby.

This is very dangerous and should not be done.
  • Jellybeanbaby

jag skrev fel, menade "abort"verktyg""

• Jellybeanbaby
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-07-31 15:49:07 följande:
    Jag menar det med att hängas på galgen osv. 
    Galge är något som kopplas till död.
    Vare sig det har med hängning, abort eller dylikt att göra. 
    Jaja. Precis. Men kommer nån till mig med lackade trägalgar till min yttergarderob i hallen så blir jag ju inte sur.

Det var ju kombinationen stålgalgar & vin som uttalade meddelandet "jag vill att du får missfall eller gör abort".
  • Jellybeanbaby
    Dragonball skrev 2012-09-25 02:46:19 följande:
    Bra, stick därifrån. Skulle aldrig prata med kräket igen. 
Svar på tråden Osmaklig present