3 veckor efter förlossningen (+njurbäckeninflammation) - hur mår ni där nere?
Nu är det 3 veckor och 3 dagar sedan jag födde vår son. Dagarna efter fick jag urinvägsinfektion som tyvärr slutade i njurbäckeninflammation pga. fel medicinering.
Jag hade svårt att kissa fram till för ett par dagar sedan. Äntligen känns det bättre. Men jag har lite funderingar trots allt...
Jag vet ju att man kan få små bristningar som de inte syr.. och jag antar att jag fått det vid urinröret då jag hade en väldigt kämpig och långdragen förlossning. Trots att jag nu ska vara frisk från uvi så sticker det till lite när jag kissar ibland, dessutom känner jag mig väldigt öm/ibland svullen kring blygdbenet och runt urinröret. Speciellt efter jag suttit länge eller gått en längre promenad. Fler som känner så efter 3 veckor?
Urinröret kan ju vara lite irriterat även efter en uvi. Det plus att jag antar jag har lite små sår från förlossningen, tror ni det kan ta lite längre tid för mitt urinrör att läka då? Det har ju blivit väldigt utsatt, kan man ju lugnt säga...
Någon mer som råkat ut för dessa tråkigheter med njurbäckeninflammation som vet eller känner igen sig?